Badania przeprowadzone przez Pentagon Research* potwierdzają, że mecze reprezentacji Polski stanowią najbardziej atrakcyjny produkt na piłkarskim rynku. Zainteresowanie nimi jest nawet większe niż elitarną Ligą Mistrzów i zdecydowanie przewyższa zainteresowanie krajowymi rozgrywkami ligowymi.

W ramach cyklicznego badania Sport.Barometr respondentom deklarującym zainteresowanie piłką nożną zadano pytanie o to, w jakim stopniu interesują się poszczególnymi rozgrywkami futbolowymi. Uzyskane wyniki jednoznacznie świadczą o tym, że emocje kibiców w naszym kraju budzą przede wszystkim dwa rodzaje rozgrywek: występy reprezentacji Polski oraz Ligi Mistrzów.

Niemal co drugi miłośnik futbolu uczestniczący w badaniu zadeklarował, że bardzo interesuje się spotkaniami z udziałem kadry narodowej. Jeżeli dodać do tego odpowiedzi „Raczej się interesuję”, okazuje się, że kibice reprezentacji stanowią niemal 90 procent wszystkich fanów piłki nożnej. A warto podkreślić, że badanie przeprowadzono jeszcze przed niezwykle udanymi dla reprezentacji Polski jesiennymi występami w eliminacjach EURO 2016.



W porównaniu z meczami kadry i Champions League, ekstraklasa piłkarska wypada słabiej. Niespełna jeden na trzech uczestniczących w badaniu kibiców piłki nożnej bardzo interesuje się najwyższą klasą krajowych rozgrywek ligowych, natomiast umiarkowane zainteresowanie przejawia 43 procent. Mniejsze zainteresowanie ekstraklasą okazuje się być trwałym zjawiskiem, potwierdzanym w kolejnych badaniach realizowanych od sierpnia 2013 roku.

Znamienne, że jedynie około połowa pytanych interesuje się rozgrywkami najbardziej prestiżowych lig zagranicznych, takich jak niemiecka Bundesliga, angielska Premier League czy hiszpańska Primera Division. Zdecydowanie więcej fanów śledzi rozgrywki Pucharu Polski.

Warto przypomnieć, że mecze reprezentacji Polski oraz rywalizację o Puchar Polski można oglądać wyłącznie na sportowych antenach Polsatu.


*Badanie zostało przeprowadzone w dniach 21 – 28 sierpnia 2014 roku na próbie 1 068 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online (www.pentagononline.pl). Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI).
Próba dobierana była metodą kwotową i jest reprezentatywna pod względem wieku i płci dla Polaków w wieku 18 – 59 lat.