Druga runda Audi Sport TT Cup za nami. Seria towarzyszyła tym razem 24-godzinnemu wyścigowi, rozgrywanemu po tzw. “zielonym piekle”, czyli najdłuższej pętli Nurburgringu. Młodzi kierowcy Audi Sport TT jechali krótszą wersją toru – Grand Prix “Oldtimer”.

 

Gosia Rdest nie miała szczęścia w kwalifikacjach – ze względu na kolizję z gościnnie startującym zawodnikiem przejechała zaledwie trzy niepełne okrążenia, co nie pozowliło jej startować w wyścigach z dobrych pozycji. Polka pokazała jednak, że potrafi walczyć do końca. W obu wyścigach po czystej walce udało jej się nadrobić aż siedem pozcyji.

 

Gosia Rdest tak podsumowuje swoje starty: - Weekend niesamowicie emocjonujący. Niestety zabrakło trochę szczęścia. Kwalifikacje nie poszły po mojej myśli, bo podczas zaledwie trzeciego okrążenia miałam kolizję z tzw. guest driver. Kosztowało mnie to brak dobrego czasu na kwalifikacjach. Do pierwszego wyścigu startowałam z 15. pozycji, a do drugiego z 19. pozycji, także byłąm nastawiona na ostrą walkę i przepychanie się na torze. Pierwszy wyścig uważam za udany, bo udało mi się zreazlizować mój cel, jakim było wbicie się do pierwszej dychy. Startując z P15 skończyłam na P8. W drugim wyścigu jechało mi się również bardzo dobrze, miałam dobry start, dobre pierwsze okrążenia, wbiłam się nawet do pierwszej dziesiątki. Niestety potem popełniłam błąd w szykanie Schumachera: zbyt duża prędkość, najechanie na tarkę zaburzyło moją jazdę. Przez moment straciłam panowanie nad samochodem, co kosztowało mnie kilka oczek w dół. Na szczęście na ostatnim zakręcie udało mi się wyprzedzić dwóch rywali I finalnie ukończyć wyścig na P12.

 

Pierwszy wyścig wygrał Dennis Marschall, a drugi Sheldon van der Linde, który pomimo fatalnego występu w pierwszym wyścigu na Nurburgringu na razie pozostaje faworytem całej serii. Zaledwie siedemnastoletni kierowca z RPA prezentuje świetne tempo I utrzymuje się na przedzie w klasyfikacji generalnej. Za nim na podium Dennis Marschall i Joonas Lappalainen.

 

Przed nami jeszcze pięć rund Audi Sport TT Cup. W czerwcu zawodnicy zmierzą się na torze Norisring, który jest jedynym torem ulicznym w kalendarzu startów i jednocześnie najkrótszym – mierzy 2,300km.

 

Gosia Rdest urodziła się w 1993 roku w Żyrardowie. Swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczynała od kartingu. W sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Swoich sił próbowała też we włoskiej lidze kartingowej, gdzie wywalczyła m.in. pierwsze miejsce w 21 Trofeo d’Autunno w kategorii KF2 oraz trzecie miejsce w czwartej rundzie Mistrzostw Włoch, również w kategorii KF2.

 

W sezonie 2013 Gosia rywalizowała w BRDC Formula 4 - brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą “Who Zooms Award”, za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Na swoim koncie odnotowała aż siedemdziesiąt dwa udane ataki na rywali. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacjację Pucharu Scirocco R-Cup. Jej autorytetami są:  Aryton Senna i Jerzy Kukuczka.

 

W sezonie 2014 Gosia przesiadła się z singleseaterów do samochodów turystycznych i rywalizowała w serialu Volkswagen Castrol Cup. Wzięła też gościnny udział w rundach VW Scirocco R-Cup na Red Bull Ringu i VW Polo R Cup na Buddh International Circuit, gdzie wywalczyła kolejno 2,4 i 6 miejsce.

 

Sezon 2015 rozpoczęła od 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. Jako jedna z czterech kierowców zasiadała za kierownicą VW Golfa TDI wystawionego przez brytyjski zespół KPM Racing. Mimo słabszej specyfikacji samochodu, udanie stawiała czoła mocniejszym rywalom zajmując 9 miejsce w klasie A2 i 51 w klasyfikacji generalnej. W minionym sezonie Gosia startowała w dwóch seriach wyścigowych: Volkswagen Golf Cup i Audi Sport TT Cup. Sezon zakończyła plasując się w klasyfikacji generalnej seriali kolejno na 10 i 12 miejscu. 

 

Marzeniem najszybszej kobiety w Polsce są starty w DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) – topowej serii wyścigów samochodów turystycznych.

 

Kalendarz  wszystkich startów  Audi  Sport  TT  Cup  w  sezonie  2016  przedstawia  się

następująco:

 

06.– 08.05.  Hockenheim  (D)

26.– 29.05.  Nürburgring  (D)

24.– 26.06.  Norisring  (D)

15.– 17.07.  Zandvoort  (NL)

09.– 11.09.  Nürburgring  (D)

23.– 25.09.  Budapest  (H)

14.– 16.10.  Hockenheim  (D)