W tym roku zwycięstwo zawdzięcza m.in. problemom technicznym zespołu Toyoty, który był liderem jeszcze na trzy okrążenia przed końcem. Właśnie wtedy, gdy samochód prowadził Japończyk Kazuki Nakajima, doszło do awarii jednostki napędowej.

Nakajima zatrzymał się, po pewnym czasie udało mu się ponownie uruchomić silnik, ruszył z miejsca, ale awaria się powtórzyła. W tym momencie samochód Toyoty minęło Porsche, które finiszowało na pierwszej pozycji.

Do mety zwycięski zespół doprowadził Jani, Dumas triumfował po raz drugi (pierwszy raz w 2010 roku). Lieb podobnie jak Jani wpisali na swoje konto pierwszą wygraną w tym prestiżowym wyścigu.

Do ubiegłego roku przez pięć lat w klasyfikacji generalnej triumfował zespół Audi, w 2014 roku do zwycięstwa kierowcy potrzebowali przejechać 379 okrążeń. To jednak nie był to rekord - w 2010 roku ekipa Audi Sport North America przejechała 397.

Tegoroczny wyścig cieszył się ogromnym zainteresowaniem kibiców. Organizatorzy szacują, że 24-godzinną rywalizację obserwowało ponad 260 tysięcy fanów.

Czołówka klasyfikacji generalnej:

 1. Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb (Francja/Szwajcaria/Niemcy) Porsche 919 Hybrid        - 384 okrążenia
 2. Anthony Davidson, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima (W. Brytania/Szwajcara/Japonia) Toyota TS 050 Hybrid - strata 1
    okrążenie
 3. Stephane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi (Francja/W. Brytania/Japonia) Toyota TS050 Hybrid - 3 okrążenia
 4. Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis (Brazylia/Francja/W. Brytania) Audi R18 - 12 okr.
 5. Marcel Faessler, Andre Lotterer, Benoit Treluyer (Szwajcaria/Niemcy/Francja) Audi R18 - 17 okr.
 6. Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre, Stephane Richelmi (USA/Francja/Monako) Alpine A 450 b-Nissan - 27 okr.