Na mistrzostwa regionalne nadal można będzie zakwalifikować się dwoma drogami: uzyskując odpowiednio dużą ilość punktów za określony okres bądź wygrywając turniej z cyklu Fireside Gathering, a następnie przechodząc rundę eliminacyjną, w której wezmą udział wszyscy triumfatorzy zmagań kominkowych.


W tym pierwszym przypadku punkty wciąż przyznawane będą za dobre wyniki w kolejce rankingowej oraz za turnieje zaaprobowane przez Blizzard: zarówno małe turnieje online, jak i te duże LAN-owe. Każde zawody, które otrzymają aprobatę dewelopera dostały jednak dodatkowe wymogi – muszą odbywać się przynajmniej w formacie Bo5 oraz zrzeszać przynajmniej 64 uczestników. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom graczy, którzy narzekali na różnice w systemach poszczególnych zmagań, na format Bo3 oraz różną liczbę dopuszczalnych uczestników – to wszystko sprawiało, że zdobycie punktów w niektórych przypadkach przychodziło znacznie trudniej niż w innych.


Cały system punktowy także ulegnie niewielkim korektom. W porównaniu do roku ubiegłego zmniejszona zostanie wartość kolejki rankingowej oraz turniejów rangi mistrzowskiej – co jednak ciekawe, punktacja za letni split się nie zmieni i będzie miał on większą wartość niż pozostałe edycje zmagań. Także nagrody finansowe w największych turniejach zostaną zwiększone.

  

 

 


Nastąpi natomiast wzrost wpływu dużych turniejów LAN-owych. Wszystkie większe imprezy stawiają także na płynniejszą punktację i nagradzanie większej liczby graczy.

 

 

 


Dodatkowo usunięty zostanie turniej Last Call. Dotychczas mówiło się, że ciekawym pomysłem byłoby poszerzenie ilości uczestników tego ostatniego z turniejów kwalifikacyjnych na Mistrzostwa Świata, dzięki czemu system byłby sprawiedliwszy. Blizzard postanowił pójść jednak w zupełnie odwrotnym kierunku i awans na światowy czempionat otrzyma po prostu jeden zawodnik z największą liczbą punktów HCT, co jednak również wydaje się ulepszeniem w kontekście dotychczasowego formatu.