POLSAT i FRENZY łączą siły. Jeszcze więcej e-sportu w telewizji!

E-sport

Telewizja Polsat wraz z dobrze znaną e-sportowej społeczności firmą FRENZY postanowiły połączyć siły celem propagowania Gamingu w naszym kraju. Oznacza to, że od teraz fani wirtualnych zmagań będą mieli okazę obserwować swoich idoli nie tylko przed ekranami monitorów.

Telewizja Polsat oficjalnie nawiązuje współpracę z FRENZY, a więc dobrze znaną polskiej społeczności e-sportowej firmą przeprowadzającą transmisje internetowe o charakterze Gamingowym. Dzięki temu kibice będą mogli oglądać najważniejsze zawody nie tylko w internecie, ale również w telewizji. Pierwsze transmisje zaplanowane zostały już na najbliższe dni, bowiem w czwartek ruszają prestiżowe rozgrywki League of Legends - LCS. Warto wspomnieć, że od grudnia ubiegłego roku w telewizji POLSAT funkcjonuje już sekcja E-sport, która utworzona została w ramach struktur portalu Polsatsport.pl. Tam też można znaleźć najważniejsze wiadomości dotyczące zarówno polskiej, jak i międzynarodowej sceny sportu elektronicznego.

 

Harmonogram transmisji rozgrywek LCS:

 

  • Czwartek, 19.01- godz. 17:00 - Polsat Sport News
  • Piątek, 20.01- godz. 17:00 - Polsat Sport News
  • Sobota, 21.01- godz. 16:00 - Polsat Sport News

 

Sport elektroniczny - co to takiego?

 

Sport elektroniczny, potocznie zwany e-sportem, to jednej z najprężniej rozwijających się obecnie rynków. Od niedawna urasta on do rangi najpoważniejszej dziedziny przemysłu rozrywkowego. Do repertuaru gier e-sportowych wchodzą te tytuły, których istotą jest rywalizacja, komunikacja i ścisła współpraca pomiędzy zawodnikami, a także refleks i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji. Należy pamiętać także o zagadnieniu "pamięci mięśniowej" i tu właśnie pojawia się aspekt fizyczny wirtualnego sportu.

 

E-sport w liczbach

 

Trudno zaprzeczyć powszechnie panującej opinii, że sport elektroniczny to poważny biznes. Wartość rynku e-sportowego na świecie szacuje się obecnie na 464 mln dolarów i w ciągu trzech najbliższych lat ma ona wzrosnąć do 1,1 mld dolarów. W 2019 roku liczba fanów e-sportu ma sięgnąć 345 mln. Warto również dodać, że 73% sympatyków wirtualnych zmagań to osoby poniżej 21 roku życia.


Jak przedstawia się polski e-sport na tle światowego?

Polska może pochwalić się wieloma znakomitymi zespołami i graczami. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat nasz kraj należał do absolutnej czołówki światowej pod tym względem. W dużej mierze jest to zasługa naszych legendarnych zawodników Couter-Strike: Global Offesive, którzy obecnie rywalizują pod banderą organizacji Virtus.pro. Trudo znaleźć na e-sportowej mapie świata zespół, który osiągał tak wiele. Historia Polaków sięga 2004 roku. Od tamtego czasu w ich składzie doszło jedynie do trzech zmian, co również stanowi niesłychany fenomen. Nasi rodacy są wielokrotnymi Mistrzami Świata w swojej dyscyplinie. Na swoim koncie mają wiele wygranych turniejów o randze międzynarodowej. Jeden z zawodników Virtus.pro - Filip 'NEO' Kubski, może dziś pochwalić się zarobioną łącznie kwotą ponad 530 000 dolarów. Polska może poszczycić się również kilkoma klasowymi graczami League of Legends. Wyróżnić należy tu przede wszystkim najbardziej profesjonalną obecnie na naszej rodzimej scenie formację Team KinguinPodopieczni Adriana "hatchý" Widery z powodzeniem rywalizują na szczeblu międzynarodowym. Dla naszego kraju trofea zdobywają również zawodnicy Hearthstone, czy StarCraft2.

Wojciech Podgórski
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie