Minister sportu i turystyki podkreślił po podpisaniu umowy, że zapasy są dyscypliną ogólnorozwojową, która kształtuje młodzież. "Jest to dyscyplina, która przez wiele, wiele lat dostarczała Polakom ogromnej liczby medali i wzruszeń; dyscyplina potencjalnie ‘medalodajna’, więc bardzo się cieszę, że Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych objęła opieką sponsoringową, otoczyła tą opieką polskie zapasy" - powiedział Bańka. Jak dodał, ma nadzieje, że zapasy wrócą na należne tej dyscyplinie sportu miejsce, a do 26 medali olimpijskich, które zdobyli dotychczas polscy zapaśnicy, dołączą kolejne krążki.

 

Prezes PWPW Piotr Woyciechowski zauważył, że doszło do pauperyzacji i zapomnienia zapasów w Polsce, także przez sponsorów. "Jesteśmy pierwszą spółką o takiej wielkości, tak poważną, która od 20 lat objęła sponsorską umową tę dyscyplinę sportu" - zaznaczył.

 

Jak powiedział szef PWPW, rywalizacja sportowa pozwala oderwać młodzież od smartfonów i laptopów, natomiast "Polacy są niejako stworzeni do dyscyplin sportu walki".

 

"Widać po ostatnich zwycięstwach niektórych polskich zawodników i zawodniczek, że jest to dyscyplina z dużym potencjałem. I rzeczywiście jest szansa, żeby podnieść jej rangę, podobnie jak to miało miejsce w Atlancie, podczas igrzysk olimpijskich w 1996 r., gdzie polscy zapaśnicy zdobywali złote medale i szli jak taran, jak husaria w czasie szarży" - podkreślił.

 

Wiceprezes Polskiego Związku Zapaśniczego, a jednocześnie dwukrotny mistrz olimpijski w zapasach, Andrzej Wroński, uznał, że podpisanie umowy sponsorskiej jest historyczną chwilą dla zapaśnictwa w Polsce. Według olimpijczyka z Seulu i Atlanty pieniądze przekazane przez PWPW pomogą w znacznej mierze osiągnąć wyższe wyniki sportowe, a polskim zapaśnikom powrócić do światowej czołówki.

 

"Jest to sposób na życie, kształtuje człowieka nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Ktoś, kto dał sobie radę na matach, na zawodach, na treningu, naprawdę nie ma się czego obawiać w życiu" - przekonywał.

 

Obecnie trwa premierowy sezon pierwszej w Polsce zawodowej ligi zapaśniczej, której PWPW jest tytularnym sponsorem. Zaangażowanie firmy w sport stanowi nowy kierunek promocji marki, możliwej podczas imprez w kraju i za granicą m.in. na mistrzostwach świata i Europy. Jak podkreślają władze spółki, wspierając projekt sportowy, firma "wychodzi naprzeciw dobrym praktykom prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa".