- Pod względem długości nie były to rekordowe regaty, ale tak wielu konkurencji podczas jednej imprezy jeszcze nie było. W Gdyni oglądaliśmy najmniejsze łódki, czyli Optimisty, jachty kabinowe i balastowe, katamarany, jednostki klas olimpijskich, zarówno obecnych jak byłych oraz klas przygotowawczych - wyliczył Chamera.

18. edycja Volvo Gdynia Sailing trwała trzy tygodnie – przez ten czas rozegrano 22 konkurencje, w których rywalizowało ponad 1000 żeglarzy.

- Ten największy w tej części Europy festiwal żeglarski pokazał całe spektrum możliwości, jakie daje ta dyscyplina. W Gdyni ścigali się amatorzy i zawodowcy, na czele z medalistami mistrzostw Europy i świata oraz uczestnikami igrzysk olimpijskich, dzieci i dorośli, a także żeglarze niepełnosprawni. Była to bardzo udana impreza, która rozgrywała się nie tylko na Zatoce Gdańskiej, ale również na lądzie, gdzie zorganizowano szereg wydarzeń promujących żeglarstwo - stwierdził.

W Gdyni największy sukces z reprezentantów Polski odniosła Wiktoria Gołębiowska (MOS SSW Iława), która została mistrzynią Europy juniorów w olimpijskiej klasie Laser Radial. Wśród zawodników do 16 lat brązowe medale zdobyli Wiktoria Lehmann (ŻLKS Poznań) i Wojciech Klimaszewski (MBSW/UKŻR Giżycko). Z kolei Piotr Cichocki (AKS OSW Olsztyn) triumfował w mistrzostwach Europy EUROSAF żeglarzy niepełnosprawnych w klasie 2.4 mR.

Na starcie nie zabrakło także Agnieszki Skrzypulec (SEJK Pogoń Szczecin), która z Irminą Mrózek Gliszczynską została w Salonikach mistrzynią świata w olimpijskiej klasie 470. 28-letnia sterniczka pływająca z Niemcem Holgerem Jessem zdecydowanie wygrała rywalizację w otwartych mistrzostwach Polski w klasie 505.

W przyszłym roku 19. edycja tych regat potrwa miesiąc, a w hierarchii wyróżniają się trzy wydarzenia.

- W Gdyni odbędą się mistrzostwa świata juniorów w klasach Laser Standard i Laser 4.7 oraz mistrzostwa świata w klasie 505. Obudujemy je szeregiem innych liczących się konkurencji. Ta impreza stale się rozwija i zyskuje na randze oraz prestiżu - podsumował Chamera.