Lwy z Gdańskiem związane są od setek lat, a oglądać je można chociażby w herbie miasta. W przeszłości miały one symbolizować m.in. pomoc, która miała nadejść od króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, a do dziś strzegą bram miasta, demonstrując swoją siłę i waleczność. Siatkarskie lwy czerpią od nich m.in. mądrość i ambicję. Żółto-czarni postawę królów zwierząt będą prezentować zarówno na parkietach najwyższej klasy rozgrywkowej, jak i w pozaboiskowych działaniach.

 

– Pomysł na gdańskie lwy kiełkował w naszych głowach już od dłuższego czasu, a w jego wprowadzeniu umocniła nas wizyta w Washington Wizards. Klub, w którym gra Marcin Gortat, całą swoją komunikację buduje wokół hasła #DCFamily – niezwykle silnie związanego z lokalną społecznością. Co ciekawe, autorem tego hashtaga byli sami zawodnicy. My zaś już wcześniej zauważyliśmy, że siatkarze, kibice, media określają Lotos Trefl przy różnych okazjach gdańskimi lwami. Przełożenie tego faktu na strategię marketingową i komunikacyjną, a także stroje zawodników, jest więc naturalnym krokiem. Już przed poprzednimi rozgrywkami podkreślaliśmy swoje nadmorskie pochodzenie, umieszczając na koszulkach meczowych Neptuna - również jeden z symboli Gdańska. W najbliższych sezonach chcemy jeszcze mocniej łączyć swoje działania z miastem, a korzystając z atrybutów, jakie związane są z lwami, przenieść te gdańskie ikony nie tylko na koszulki, ale też programy realizowane przez klub i drużynę – powiedziała Małgorzata Ciszewska, prezes spółki Game Time, która odpowiada za marketing, PR, organizację meczów oraz partnerstwa biznesowe Lotosu Trefla Gdańsk.

 

 

Od najbliższego sezonu lwy będą obecne w całej identyfikacji wizualnej Lotosu Trefla.

 

– Lwy, które znajdą się na koszulkach meczowych siatkarzy, będą mieć ostre, geometryczne kształty, by jednocześnie symbolizować również dynamikę i wyrazistość. Od dzisiaj będą one zauważalne także w naszych projektach graficznych. Z kolei aktywności, w które w najbliższym sezonie będą angażować się siatkarze, mają wpływać na życie otaczającej nas społeczności i pozostawiać w nim trwały ślad. Dzięki posiadaniu wspomnianych wyżej cech lwów - mądrości, szlachetności, waleczności, ambicji - chcemy przekazywać młodym gdańszczanom wartości, którymi według LOTOSU Trefla warto kierować się w codziennych czynnościach. Są to uczciwość, odpowiedzialność, szacunek, dobro, lojalność – stwierdziła Ciszewska.

 

W sezonie 2017/18 kontynuowany będzie m.in. program "Siatkarz z klasą". Zawodnicy będą angażować się też w akcje społeczne oraz działania związane z miastem. Na pewno znajdą się także aktywności nawiązujące do samych lwów.

 

Kiedy zobaczymy stroje meczowe Lotosu Trefla?

 

– Obecnie kończymy opracowywanie dokładnych działań na cały sezon. 10 sierpnia przypada Międzynarodowy Dzień Lwa i wtedy na pewno zdradzimy pierwsze aktywności. Na razie geometrycznego lwa będzie można oglądać na materiałach graficznych klubu, a w pełnej okazałości na koszulkach meczowych zostanie on zaprezentowany we wrześniu – dodała Ciszewska.