Cieszymy się, że tak rozpoznawalna firma jak Energa postanowiła rozszerzyć swoją aktywność w koszykówce i będzie teraz wspierać zarówno reprezentacje, jak i obie ekstraklasowe ligi. Grupa Energa to mocny partner biznesowy, znany z promocji polskiego sportu. Zawiązana współpraca pozwoli nam dalej rozwijać koszykówkę w naszym kraju, zarówno pod względem sportowym, jak i marketingowym - mówi Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.

 

Grupa Energa będzie sponsorować całą polską koszykówkę na najwyższym szczeblu. Podpisana na dwa sezony umowa to początek długofalowej współpracy. Rozgrywki ekstraklasy koszykarek będą nosić nazwę Energa Basket Liga Kobiet, a liga męska, organizowana przez Polską Ligę Koszykówki, rozgrywana będzie pod szyldem Energa Basket Liga.

Koszykówka to dyscyplina, którą doskonale znamy, bo wspieramy ją pod różnymi postaciami od ponad dekady. Jedna ze wspieranych przez nas już przez 11 sezonów drużyn jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Europie, w ogólnopolskim turnieju młodzieżowej koszykówki w 9 edycjach wzięło już udział ponad pół miliona zawodników. Zależy nam na wspólnym budowaniu silnej marki koszykówki i wierzę, że wraz z PZKoszem sprawimy, iż będzie ona w Polsce rosła w siłę – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA.

 

Energa wspiera koszykówkę zawodową od 2005 roku, a młodzieżową od 2009 roku, kiedy to zorganizowano pierwsze rozgrywki w ramach Energa Basket Cup. Zawodnicy i zawodniczki w wieku 11-13 lat walczą w nim o miano Mistrzów Polski, najlepszej drużyny w minikoszykówce w kraju. Łącznie w dziewięciu edycjach zawodów wzięło udział już ponad pół miliona uczestników, a każdego roku 6,5 tys. szkół zgłasza udział swoich reprezentacji. Warto też wspomnieć o sponsorowanym od tego roku klubie Energa Basket Słupsk, w którym w 10 sekcjach wiekowych trenuje ponad 100 młodych zawodników.

 

To ważny dzień dla polskiej koszykówki. Dzisiaj rozpoczynamy oficjalnie współpracę z Grupą Energa SA. Koszykówka jest grą zespołową, a naszym wspólnym celem jest budowanie silnej marki polskiej koszykówki. W zakresie PZKosz, w porozumieniu z Ministerstwem Sportu i Turystyki, będzie to dotyczyć kadr narodowych, zarówno seniorskich, jak i młodzieżowych. Głównym celem będzie realizacja i kontynuacja projektów szkolnych dla dzieci i młodzieży - mówił Grzegorz Bachański, Prezes Zarządu Polskiego Związku Koszykówki.

 

Dla nas podjęcie współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki to wielki zaszczyt. Grupa Energa w koszykówce istnieje już od 11 lat. Tworzymy dobry zespół. Liczę, że stworzymy jeszcze lepszy w skali ogólnonarodowej - zapowiadał Jacek Kościelniak, Wiceprezes ds. finansowych Zarządu Energa SA.

 

Grupa Energa będzie sponsorem tytularnym Polskiej Ligi Koszykówki. Koszykówka to emocje, musimy je pokazywać. Wspólnie z Grupą Energa będziemy tworzyć brand, który będzie rozpoznawalny, uznany, który będzie przyciągał do hal kibiców, a do klubów sponsorów. Chcemy wykorzystywać nowoczesne kanały komunikacji. Mamy nie tylko nową nazwę rozgrywek, ale również cały system identyfikacji wizualnej - podkreślał Radosław Piesiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Ligi Koszykówki.

 

Polska koszykówka zyskała sponsora - Grupę Energa - która jest jedną z najbardziej prężnie rozwijających się firm w naszym kraju. Przez zaangażowanie w tę dyscyplinę będzie nam zależało, żeby popularyzować kulturę fizyczną wśród dzieci. Najważniejsza jest podstawa piramidy. Polska Liga Koszykówki będzie produktem, który będzie napędzał najmłodszych do uprawiania tego pięknego sportu - powiedział Jarosław Stawiarski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

 

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Zasila energią elektryczną 3 mln klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców.

 

Grupa Energa jesttrzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 184 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.