ruga faza sprzedaży biletów rozpoczęła się 5 grudnia i trwała do 31 stycznia. Jak poinformowała w środę Międzynarodowa Federacja Piłkarska (FIFA), z ogólnej liczby 4 905 169 zamówień najwięcej jest z Rosji - 2 503 957. Następnie z Niemiec - 338 414, Argentyny - 186 005, Meksyku - 154 611, Brazylii - 140 848, Polski - 128 736, Hiszpanii - 110 649, Peru - 100 256, Kolumbii - 87 786, USA - 87 052 i Holandii - 71 096.

Zwraca uwagę duża liczba zgłoszeń ze Stanów Zjednoczonych i Holandii, których reprezentacje nie awansowały przecież do mistrzostw świata.

Z uwagi na olbrzymie zainteresowanie zostanie przeprowadzone losowanie (z udziałem notariusza), które określi, kto będzie mógł kupić bilety. Wszyscy kibice zostaną poinformowani o wyniku losowania najpóźniej do połowy marca.

Następna faza sprzedaży biletów, już bezpośrednia, rozpocznie się 13 marca i będzie obowiązywać zasada "kto pierwszy, ten lepszy".

Kibice, którzy otrzymają potwierdzenie zakupu wejściówek, przed wyjazdem do Rosji muszą wyrobić specjalny identyfikator - Fan Id. Dokument zastępuje wizę i pozwala korzystać z dodatkowych środków komunikacji.

Mistrzostwa świata, z udziałem 32 drużyn, odbędą się w dniach 14 czerwca - 15 lipca w 11 miastach na 12 stadionach.

Meczem otwarcia będzie spotkanie grupy A Rosja - Arabia Saudyjska na Łużnikach w Moskwie. Na tym stadionie zostanie rozegrany również finał.

Reprezentacja Polski swoje występy rozpocznie od meczu z Senegalem 19 czerwca w Moskwie. Pięć dni później zmierzy się z Kolumbią w Kazaniu, a 28 czerwca z Japonią w Wołgogradzie.