Po pomysł z wykorzystaniem gier komputerowych do promocji nowopozyskanych zawodników nie jest w świecie piłki nożnej nowością. W czerwcu 2017 roku AS Roma ściągnęła do siebie Lorenzo Pellegriniego, a główny zainteresowany obwieścił ten fakt światu strzelając sobą gola w grze FIFA 17. Oczywiście na wirtualnej murawie występował już w barwach nowego klubu.

W styczniu 2018 roku West Ham United, z okazji zakontraktowania Joao Mario, sięgnął po jedną z najbardziej znanych platformówek na świecie - Super Mario Bros. Tę samą drogę obrał dział marketingowy Śląska, jednak wykorzystał inną kultową grę, czyli Prince of Persia. Impulsem do wcielenia akcji w życie było podpisanie kontraktu z Irańczykiem, grającym wcześniej w Persepolis FC - Farszadem Ahmadzadem.

 


Wybór gry, podobnie jak w przypadku Mario, nie jest przypadkowy, bowiem Persepolis było niegdyś jedną z czterech stolic starożytnej Persji, a wielki wysiłek w jego rozbudowę włożył król Kserkses. Młody zawodnik z pewnością może więc kojarzyć się z tytułowym "Księciem Persji".

Dwudziestopięcioletni Ahmadzade występuje na pozycji napastnika bądź ofensywnego pomocnika, a w swojej przeszłości reprezentował barwy Parseh Teheran FC, Persepolis FC oraz Teraktor Sazi. Do ostatniego z wymienionych został wypożyczony właśnie z Persepolis. Być może swoje umiejętności będzie mógł zademonstrować już w sobotę 21 lipca, gdy Śląsk podejmie u siebie Cracovię. Rozgrywki polskiej Ekstraklasy ruszą dzień wcześniej.