Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy nabiera doświadczenia na niemieckich trasach, z każdym kilometrem zwiększając tempo jazdy. Co ważne, nieduża strata Polaków do liderów liczona jest w sekundach, co bardzo pozytywnie nastraja przed kolejnym etapem zmagań.

 

Choć nad okolicą krążyły czarne chmury, podczas drugiej pętli utrzymała się letnia aura i nie było deszczowej powtórki. Kajetan i Maciej notowali czasy w pierwszej dziesiątce zmagań WRC-2, ponownie ustrzegając się błędów.

 

– Zadowoleni kończymy pierwszy dzień Rajdu Niemiec. Czwarte miejsce chyba trochę przekracza oczekiwania, które mieliśmy przed rajdem, ale to oczywiście bardzo cieszy. Cały czas bez problemów, jedynie drobne z hamulcami, ale poza tym samochód spisuje się bardzo dobrze. Od rana woziliśmy ze sobą dwie opony deszczowe w bagażniku, postawiłem na bezpieczny wybór. Niewielkie odstępy pomiędzy zawodnikami kategorii WRC-2 zapowiadają naprawdę ciekawą walkę. Odcinki Rajdowych Mistrzostw Świata nie wybaczają błędów, a ja ich jeszcze nie znam. Jutro przed nami ciągle nowy rajd – powiedział po dzisiejszym dniu Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

 

Organizator dziewiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata przygotował na jutrzejsze zmagania osiem odcinków specjalnych. Będzie to najdłuższy etap tegorocznego Rajdu Niemiec. Załogi pokonają po dwa przejazdy prób Arena Panzerplatte (9,43 km, godz. 8:48 i 15:08), Panzerplatte (najdłuższa próba rajdu, mierząca aż 38,57 km; godz. 9:15 i 15:35), Freisen (14,78 km, godz. 11:03 i 17:23) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 12:06 i 18:26).

 

Rajd Niemiec 2018, klasyfikacja WRC-2 po OS 7:

 

1. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) 1:04:06,8 s.
2. Bonato / Boulloud (Francja, Citroen C3 R5) +22,2 s.
3. Camilli / Veillas (Francja, Ford Fiesta R5) +22,3 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +37,0 s.
5. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) +38,8 s.
6. Solans / Ibañez (Hiszpania, Ford Fiesta R5) +46,5 s.
7. Andolfi / Inglesi (Włochy, Skoda Fabia R5) +48,7 s.
8. Huttunen / Linnaketo (Finlandia, Hyundai i20 R5) +49,4 s.
9. Lefebvre / Moreau (Francja, Citroen C3 R5) +53,2 s.
10. Scandola / Gaspari (Włochy, Skoda Fabia R5) +53,5 s.