Grupa zapaleńców mimo nie zawsze sprzyjającej atmosfery wykonywała kolejne małe kroki pro-wadzące do tego co właśnie wydarzyło się na niezwykle prestiżowym salonie motoryzacyjnym - Autosport International - The Racing Car Show. Wystawa odbywająca się co rocznie w  Birmin-gham to jedna z najważniejszych i najstarszych imprez targowych związanych z motorsportem w Europie.

 

W 2016 roku organizowana jest po raz dwudziesty piąty. W dniach 14-17 stycznia 2016, na powierzchni ponad 300 000 m² zaprezentowały się firmy i zespoły związane z różnego rodzaju sportami motorowymi, od kartingu po Formułę 1, oraz najważniejsi w tej branży producenci i dostawcy technologii dedykowanych tego typu sportom. Dla Polaków najważniejszym jednak stoiskiem było stoisko Arrinery, na którym polski motorsport po raz pierwszy reprezentowała pierwsza, polska wyścigówka klasy GT – Arrinera Hussarya GT.

Chcemy, by projekt Arrinera Hussarya był czymś więcej, niż tylko ciekawostką w świecie motoryzacyjnym. Wierzymy, że Arrinera ma szansę stać się silną, rozpoznawalną nie tyko w Polsce, marką, która sprawi, że drogowa wersja auta będzie się dobrze sprzedawać. Po rozpoznaniu sytuacji rynkowej podjęliśmy zatem decyzję, aby światową premierę Arrinery oprzeć na jej wersji wyścigo-wej. To pozwoli nam na udział Arrinery Hussarya GT w wybranych wyścigach w roku 2016 – powiedział Piotr Gniadek, wice Prezes Arrinera Automotive S.A.  

 

Udział w wybranych wyścigach pozwoli nie tylko na zaprezentowanie Arrinery potencjalnym na-bywcom, ale także na jej przetestowanie w najlepszych ku temu warunkach, czyli warunkach wyścigu – dodaje.

Na targi i swoje stoisko Arrinera zaprosiła także młodych, zdolnych, polskich kierowców wyścigowych: Gosię Rdest i Macieja Dreszera, którzy na swoim koncie mają już liczne zwycięstwa w międzynarodowych wyścigach samochodowych. Wystąpili oni w roli ambasadorów polskiego motorsportu dając światu wyraźny sygnał, że polska motoryzacja wkroczyła w zupełnie nowy dla siebie okres, który, miejmy nadzieję, umocni jej pozycję na świecie.

Targi w Birmingham to doskonała okazja aby pokazać światu polski potencjał wyścigowy. Cieszę się, że to właśnie mnie i Gosię zaproszono, by reprezentować polskich kierowców – powiedział Maciek Dreszer. - Możliwość uczestniczenia w historycznym momencie, kiedy wyczekiwana Arrinera Hussarya GT ujrzała światło dzienne to dla mnie ogromne wyróżnienie, ale także prezent, bo tak się składa, że w dniu premiery obchodziłam swoje 23 urodziny – powiedziała Gosia Rdest i dodała „Nie mogę się doczekać momentu, kiedy Arrinera zacznie brylować na torach wyścigowych.

Kilka słów o parametrach technicznych auta:

Aerodynamika

 

Arrinera Hussarya GT zaprojektowana została z myślą o wyścigach, tak więc główny nacisk poło-żono na uzyskanie optymalnej aerodynamiki, gwarantującej jak najlepsze wyniki na torach wyści-gowych. Zastosowane rozwiązania technologiczne udoskonalono dzięki współpracy z profesorem Januszem Piechną z Politechniki Warszawskiej.

Silnik

 

Arrinera GT jest samochodem, który będzie produkowany na zamówienie zgodnie z życzeniem klienta.  W samochodzie ulokowano centralnie silnik V8 o pojemności 6.2L, o mocy od 420kM do 650kM i momencie obrotowym od 580Nm do 810Nm.

Napęd i skrzynia biegów

 

Arrinera ma napęd na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-cio biegową skrzynią Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. W aucie zastosowano sterownik Pectel SQ6M wraz z systemem kontroli trakcji.

Elektronika

 

Za odczyt i zapis parametrów pojazdu odpowiada komputer Cosworth ICD Pro – zaprojektowany przez polską firmę Exumaster, która produkuje elektronikę do motorsportu.

Podwozie i zawieszenie

 

Zawieszenie jest autorską konstrukcją inżynierów firmy, jest to  układ typu push-rod, składający się z klasycznych, dwóch podwójnych trójkątnych wahaczy oraz regulowanych amortyzatorów i sprę-żyn Öhlins, które zostały zaprojektowane od podstaw specjalnie dla Arrinery. Zestaw hamulcowy dostarczyła firma Alcon. Składa się z tarcz o średnicy 380mm oraz 6-cio tłoczkowych zacisków.

Koła i opony

 

Arrinera Hussarya GT wyposażona jest w sportowy układ ABS firmy Bosch. Dostawcą opon jest firma Michelin, współpracująca z Arrinerą. Opony to model S8H, który znajduje się na 18calowych, lekkich felgach Braid.

Wymiary, waga i pojemność

 

Tworząc samochód, projektanci zwracali szczególną uwagę na obniżenie wagi. W wersji GT wynosi ona zaledwie 1250 kg. Cała rama przestrzenna jest zbudowana zgodnie z homologacją FIA, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nadwozie Hussarya GT wykonane jest w całości z włókna węglowego, natomiast podłoga oraz niektóre elementy wnętrza z kevlaru.

Cena

 

Cena samochodu Arrinera Hussarya GT zacznie się od 139,000 funtów, a jego sprzedaż prowa-dzona będzie przez brytyjską spółkę Arrinera Racing Ltd.

Program startów w sezonie 2016

 

Arrinera planuje przetestować swoją wyścigówkę w roku 2016 biorąc udział w wybranych wyści-gach serii GT4 w klasie open. Rozważane są także wyścigi serii 24h, Super Challenge Pirelli oraz British GT Championship.