Z trzech kierowców koreańskiego zespołu, mającego siedzibę w niemieckim Alzenau, dwaj Hiszpan Dani Sordo i Nowozelandczyk Hayden Paddon są już pewni, że w sezonie 2017 nadal będą jeździli w fabrycznej ekipie.

 

Sytuacja Belga dość długo nie była jasna, według nieoficjalnych informacji otrzymał on propozycję przejścia do nowego teamu Toyoty, ofertę złożyli mu także przedstawiciele Citroena.

 

Teraz - zgodnie z nowymi przepisami wprowadzonymi od 2017 roku przez Światową Radę Sportu Samochodowego - w teamie startującym w mistrzostwach świata musi być trzech oficjalnie zgłoszonych zawodników, z których dwóch będzie zdobywać punkty w klasyfikacji producentów.

 

Z pięciu ekip WRC, które będą startowały w rajdowych mistrzostwach świata w sezonie 2017, na razie pełny skład ma zespół mistrzowski - Volkswagen, w którym nadal będą jeździli Francuz Sebastien Ogier, Norweg Andreas Mikkelsen i Fin Jari-Matti Latvala. Po podpisaniu kontraktu z Neuvillem także Hyundai będzie miał pełny skład.

 

W teamie Citroena pewny jest tylko Brytyjczyk Kris Meeke. Zespół M-Sport (Ford Fiesta WRC) dotychczas podpisał kontrakt tylko z jednym zawodnikiem Francuzem Ericem Camilli.

 

W nowym teamie Toyoty, który zadebiutuje w MŚ startem w Rajdzie Monte Carlo, na razie trwa procedura homologacji Yarisa WRC. Jako potencjalni kierowcy wymieniani są Finowie Juho Hanninen i Esapekka Lappi.

 

Sezon rajdowych mistrzostw świata 2017 rozpocznie Rajd Monte Carlo zaplanowany w dniach 19-22 stycznia.