Adam Łuczka: Jak Pana zdaniem prezentuje się obecnie w Polsce profil gracza komputerowego? Czy opinia społeczeństwa na ten temat ulega zmianie?


Krzysztof Jonak: Owszem, zmienia się bardzo dynamicznie. Statystyki pokazują, że w Polsce mamy około 13 milionów graczy, co więcej około 25% z nich ma powyżej 35 lat. Wygląda więc na to, że nie są to tylko młodzi, wciąż uczący się ludzie. Wśród społeczności graczy komputerowych są również osoby dorosłe, mające już często swoje rodziny. To zjawisko jest możliwe do zauważenia także tutaj, w Spodku.


Jaka jest wartość tego przedsięwzięcia?


Tak jak powiedziałem, w Polsce mamy około 13 milionów graczy. Ciekawie można spojrzeć na to z punktu widzenia IEM Katowice. W 2014 roku przez Spodek przewinęło się ponad 70 tys. osób, a dwa lata później było to już około 113 tys. osób. To widać także po wynikach oglądalności tych rozgrywek w internecie. W 2014 roku liczba polskich widzów wyniosła około 800 tys. osób, a dwa lata później wynik ten został poprawiony o 2 mln widzów.


Czy e-sport to dobry cel dla reklamodawców pod względem marketingowym?


Oczywiście, w szczególności dla producentów sprzętu. Zwróćmy uwagę, że tegoroczna edycja Intel Extreme Masters jest nowym, ciekawym kanałem dotarcia do targetu dla marek, które do tej pory nie były kojarzone z e-sportem. Dla tych firm jest to nowatorski sposób dotarcia do potencjalnych klientów.

Cała rozmowa w załączonym materiale wideo.