Badanie wyłania najczęściej i najlepiej opisywane marki w prasie (w 11 branżach). Obejmuje też przekaz internetowy i w mediach społecznościowych.

 

Na czele rankingu marek znalazł się TVN minimalnie wyprzedzając telewizję Polsat. Kolejne pozycje w Top 10 marek zajęły: TVN24 i TVP2. Polsat Sport wyprzedził m.in. TVP1 i Canal+. W badaniu zwraca uwagę fakt, że Polsat Sport pokonał stacje ogólnotematyczne o znacznie większym zasięgu. Autorzy badania podkreślają, że tak wysokie miejsce Polsatu Sport to m. in. efekt pokazywania najważniejszych wydarzeń siatkarskich.

 

- U podstaw tego sukcesu leżało w ostatnich latach to, że byliśmy zawsze przy dużych imprezach międzynarodowych. Polsat pokazywał zarówno Euro piłkarskie, jak i piłkarzy ręcznych. Ponadto fakt, że od dekad jesteśmy przy wielkich imprezach siatkarskich spowodował, że jesteśmy w czołówce w kraju. Mamy spore szanse uzyskać w tym roku podobny wynik, a nawet go poprawić - ocenił dyrektor ds. Sportu Telewizji Polsat, Marian Kmita.

 

Jeśli chodzi o samą liczbę publikacji to Polsat Sport w rankingu znalazł się jeszcze wyżej - na czwartym miejscu - wyprzedzając zarówno TVP2 jak i TVP1. Autorzy badania zwracają uwagę na bardzo małą liczbę publikacji negatywnych w odniesieniu do Polsatu Sport (znacznie niższy niż w przypadku innych badanych podmiotów). Na 5141 publikacji poświęconych Polsatowi Sport zaledwie 4 miało wydźwięk negatywny.

 

Top 10 Marek z największą liczbą publikacji:

 

1) TVN - 7862

2) Polsat - 7176

3) TVN 24 - 5249

4) Polsat Sport - 5141

5 TVP2 - 3463

6) TVP1 - 3307

7) Canal + - 2508

8) Canal + Sport - 2127

9) TVP Info - 1671

10) Nsport - 1172

 

Z badania Top Marka wynika, że prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji wykorzystywany przez większość brandów i wpływa na kreowanie ich wizerunku. Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie. W badaniu przeanalizowano prawie 18 milionów publikacji, w tym 307 tysięcy tekstów prasowych, 1,7 mln materiałów internetowych oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy z social media.

 

– Po raz drugi badanie Top Marka analizuje wzmianki, które pojawiły się w wybranych serwisach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i po raz pierwszy z Instagrama. Wzrost znaczenia social media nie pozostaje bez wpływu na rozwój badania, dzięki czemu raport obejmuje z roku na rok coraz większą część rynku mediów – poinformował Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych Press-Servcie Monitoring Mediów.

 

Prasa, tak jak w poprzednich latach, najwięcej uwagi poświęciła motoryzacji. Z kolei w Internecie oraz mediach społecznościowych prym wiodły marki telewizyjne. Na łączną ocenę punktową wpływ miały: liczba publikacji na temat marki, ich zasięg i wydźwięk.