Męski futbol z różową szminką w tle

Piłka nożna
Męski futbol z różową szminką w tle
fot. PAP/DPA

Mecz szwedzkiej ekstraklasy GIF Sundsvall - IFB Sztokholm z 12 stycznia odbił się wyjątkowo szerokim echem w mediach. Powodem był plakat zapowiadający go różową czcionką jako "dzień kobiecy", ze zdjęciami szminek mogącymi sugerować, że używają ich... piłkarze.

Władze klubu z Sundsvall wyjaśniły, że jest to część nowej strategii, polegającej na przyciągnięciu kobiet na trybuny i cyklicznej organizacji meczów pod nazwa „Ladies Day”. - Bardzo chcemy mieć więcej kibiców, lecz jednocześnie zmniejszyć dominację mężczyzn na naszych meczach i takie popołudnie z kobiecym biletem z atrakcjami w pakiecie jest ukłonem w stronę żeńskiej publiczności - powiedział dyrektor handlowy GIF Peter Nyh.

 

W cenę biletu, który umożliwia wejście na stadion kilka godzin wcześniej, wliczony jest luksusowy bufet kolacyjny z szampanem, prezentacja kosmetyków znanej sztokholmskiej firmy, warsztaty makijażu oraz kuluarowe rozmowy kobiece przy muzyce popularnego zespołu grającego na żywo.

 

Plakat zapowiadający spotkanie obiegł szwedzkie media „z hukiem”. Skomentowały go największe kobiece osobistości mediów, a szczególnie prezenterki telewizyjne. Komentarze bardzo się różnią: od zdecydowanej krytyki znanej dziennikarki telewizji publicznej Heleny Loevholm nazywającej inicjatywę „irytującą obrzydliwością i seksizmem” do „uroczego zaproszenia na męskie wydarzenie” zdaniem dziennikarek stacji prywatnych.

 

Tabloidy skomentowały, że szczególnie ciekawe dla męskiej, rozgrzanej piwem publiczności może być nagłe wejście na trybuny kilkuset wieczorowo ubranych, wyszminkowanych i rozochoconych koktajlowym przyjęciem kibicek tuż przed rozpoczęciem meczu.

 

Sara Nilsson, autorka plakatu pracująca w klubie w dziale marketingu, uważa, że nie zrobiła nic niewłaściwego: "użyłam różowego koloru dla tekstu oraz umieściłam na życzenie sponsora zdjęcie szminek, ale myślałam jak kobieta - że to właśnie może być interesujące. Uważam, że plakat jest bardzo dobry, biorąc od uwagę charakter wydarzenia”.

 

Piłkarze GIF, przedstawieni na plakacie, nie chcieli się wypowiadać w mediach z podaniem nazwisk, lecz wszyscy zapytani stwierdzili, że plakat jest żenujący, a zwłaszcza jego kompozycja z wyraźną sugestią, że przed meczem się malują. Ich zdaniem jest to reklama „męskiego futbolu w kobiecym stylu” i tego typu inicjatywy powinny odbywać się podczas meczów ligi kobiecej, a nie tak poważnej ligi jak Allsvenskan.

A.J., PAP
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze

Przeczytaj koniecznie