Niecodzienny chwyt marketingowy Śląska Wrocław. Gracze są zachwyceni (WIDEO)
Śląsk Wrocław postanowił wykorzystać chwyt marketingowy, zastosowany już wcześniej m.in. przez West Ham United czy AS Roma! Za pomocą kultowej gry Prince of Persia WKS zaprezentował bowiem kibicom swój nowy nabytek - Farszada Ahmadzade.
Po pomysł z wykorzystaniem gier komputerowych do promocji nowopozyskanych zawodników nie jest w świecie piłki nożnej nowością. W czerwcu 2017 roku AS Roma ściągnęła do siebie Lorenzo Pellegriniego, a główny zainteresowany obwieścił ten fakt światu strzelając sobą gola w grze FIFA 17. Oczywiście na wirtualnej murawie występował już w barwach nowego klubu.
W styczniu 2018 roku West Ham United, z okazji zakontraktowania Joao Mario, sięgnął po jedną z najbardziej znanych platformówek na świecie - Super Mario Bros. Tę samą drogę obrał dział marketingowy Śląska, jednak wykorzystał inną kultową grę, czyli Prince of Persia. Impulsem do wcielenia akcji w życie było podpisanie kontraktu z Irańczykiem, grającym wcześniej w Persepolis FC - Farszadem Ahmadzadem.
Wybór gry, podobnie jak w przypadku Mario, nie jest przypadkowy, bowiem Persepolis było niegdyś jedną z czterech stolic starożytnej Persji, a wielki wysiłek w jego rozbudowę włożył król Kserkses. Młody zawodnik z pewnością może więc kojarzyć się z tytułowym "Księciem Persji".
Dwudziestopięcioletni Ahmadzade występuje na pozycji napastnika bądź ofensywnego pomocnika, a w swojej przeszłości reprezentował barwy Parseh Teheran FC, Persepolis FC oraz Teraktor Sazi. Do ostatniego z wymienionych został wypożyczony właśnie z Persepolis. Być może swoje umiejętności będzie mógł zademonstrować już w sobotę 21 lipca, gdy Śląsk podejmie u siebie Cracovię. Rozgrywki polskiej Ekstraklasy ruszą dzień wcześniej.
Komentarze