MŚ 2018: Finałowa pula dla jednej firmy odzieżowej

Piłka nożna
MŚ 2018: Finałowa pula dla jednej firmy odzieżowej
fot. PAP

Niezależnie od wyniku niedzielnego finału piłkarskich mistrzostw świata Chorwacja - Francja zwycięzcą marketingowym walki o trofeum jest jedna firma odzieżowa - amerykańska Nike. Przygotowuje ona bowiem stroje dla obydwu najlepszych drużyn mundialu.

To historyczne wydarzenie, bo w pokonanym polu został inny gigant w tej branży, partner biznesowy FIFA -Adidas.

Amerykańska firma ubiera nie tylko piłkarzy finalistów, ale i 10 innych reprezentacji, które zagrały na mundialu w Rosji, w tym Polskę. Niemiecki potentat w odzieży sportowej miał w swojej "stajni" 12 z 32 uczestników MŚ.

- Jesteśmy w piłce nożnej od ponad 20 lat, ale po raz pierwszy zdarzyła się taka sytuacja. W półfinale mieliśmy trzy z czterech zespołów, w finale obydwa są nasze. Ponad 65 procent zawodników nosi buty Nike. To więcej niż wszystkie inne firmy razem wzięte. Mistrzostwa to dla nas wielki sukces na boisku i poza nim - powiedział jeden z szefów amerykańskiego giganta Elliot Hill, odpowiedzialny za rynek konsumencki.

SF, PAP

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze