Ajax Amsterdam

 

Comber z sarny z dynią

 

Comber z sarny 200 gram
Dynia Muskat 1 mała sztuka
Dynia Hokkaido 1 sztuka
Brukselka 200 gram
Cebula borettana 100 gram
Kilka gałązek szałwii i rozmarynu
Czosnek
Masło 100 gram
Sól / Pieprz

 

Dynię Muskat należy pokroić na mniejsze części i obrać ze skóry, następnie rozłożyć w naczyniu żaroodpornym, posypać solą morską, dodać kilka gałązek rozmarynu i piec przez godzinę w piecu rozgrzanym do temperatury 180 stopni.


Po wyjęciu z pieca ostudzić, doprawić solą, zrobić puree.


Dynię Hokkaido obrać, pokroić w kawałki ok. 4 cm. Usmażyć na rozgrzanej patelni, dodać kilka gałązek szałwii, posolić. Smażyć ok. 6 – 8 minut.


Brukselkę obrać z pierwszych listków, zblanszować we wrzątku przez 2 minuty, następnie przełożyć do zimnej wody (może być z lodem). Wysuszyć, przekroić w pół, część obsmażyć a drugą część ugotować w wodzie z masłem i solą.


Cebulę borettone, jeśli mamy surową, obsmażyć z czosnkiem i tymiankiem. Jeśli marynowaną, dajmy marynowaną.


Comber z sarny tylko posolić i popieprzyć. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu ok. 2 minuty z każdej strony.


Następnie piec. Jeśli lubimy rare: 5 minut, 180 stopni; jeśli medium: 8 minut, 180 stopni

 

Ułożyć wszystkie elementy dania na talerzu.

 

Real Madryt


Paella z owocami morza

 

Ryż średnioziarnisty 1 kg
Mule 300 gram
Krewetki 300 gram
Cebula szalotka 200 gram
Czosnek
Szafran 5 g
Białe wino 500 ml
Wywar warzywny 500 ml
Zielony groszek 100 gram
Pomidory 200 gram
Papryka czerwona i żółta po 2 sztuki
Groszek cukrowy 100 gram
Pomidory pelatti 300 gram
Szczypta papryki wędzonej
Cytryna 2 sztuki
Natka pietruszki
Świeża kolendra
Sól / Pieprz

 

Przygotowywać w dużym garnku, rondlu, bądź na dużej patelni.


Papryki, cebule białą i czerwoną oraz pomidory obrane ze skóry pokroić w kostkę, a czosnek w plasterki. Groszek cukrowy pokroić dowolnie.


Na rozgrzany olej, wrzucić paprykę, dodać cebulę, następnie czosnek, papryczkę chilli.


Dodać ryż i prażyć wszystko ok. 5 minut.


Zalać wszystko białym winem.


Dodać wywar warzywny, wędzoną paprykę, szafran i doprawić delikatnie solą.


Dodać kilka gałązek tymianku i zostawić na 10 minut na wolnym ogniu, pod przykryciem.


Dodać pomidory, świeże i te z puszki pelatti, owoce morza, groszek cukrowy i zielony (może być konserwowy).


Tak gotować jeszcze ok. 10 minut.


Zdjąć z ognia, odczekać 5 minut.


Doprawić solą, pieprzem, świeżymi ziołami, natką i kolendrą oraz sokiem z cytryny.


Całość podać na talerzu.

 

WYNIKI I TABELE LIGI MISTRZÓW

 

Oglądaj na żywo największe europejskie gwiazdy piłki nożnej i ekscytujące zmagania najlepszych europejskich drużyn – fazy pucharowe Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA 2018/2019 na kanałach Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2, w Cyfrowym PolsaciePlusie i IPLI. Prestiżowe rozgrywki dostępne są w telewizji, na komputerach, smartfonach i tabletach.