Liga Mistrzów: Drastyczny wzrost cen noclegów przed finałem

Piłka nożna
Liga Mistrzów: Drastyczny wzrost cen noclegów przed finałem
fot. PAP

Przed zaplanowanym na 1 czerwca finałem piłkarskiej Ligi Mistrzów ceny noclegów w Madrycie, mieście organizującym wydarzenie, wzrosły kilkakrotnie wobec średniego miesiąca w roku. W przypadku wielu położonych w śródmieściu hoteli aż dziesięciokrotnie.

Szacuje się, że na tegoroczny finał LM przybędzie do stolicy Hiszpanii co najmniej 34 tys. kibiców Tottenhamu Londyn oraz Liverpoolu FC. Tylko część z nich mogła sobie zarezerwować stosunkowo tani nocleg w hotelu.

 

Z informacji madryckiego dziennika “El Pais” wynika, że cena noclegów w trzygwiazdkowych hotelach w centrum Madrytu z 31 maja na 1 czerwca sięgnęła już kwoty 1300 euro, a więc 10-krotnie więcej w stosunku do średniego miesiąca w roku.

 

W maju drastycznie wzrosły też ceny noclegów w stołecznych mieszkaniach udostępnianych turystom. Wśród dostępnych w centrum Madrytu miejsc najwięcej jest pokojów do wynajęcia za 1000 euro.

 

Na zyski w związku z finałem LM liczą też stołeczni handlowcy. Ana Molero, współwłaścicielka sklepu z pamiątkami w centrum Madrytu, przyznaje, że oczekuje dużych wpływów w okresie finału LM, na który przybędą głównie brytyjscy kibice.

 

- Docierający do Madrytu turyści z Anglii to praktycznie najlepsi klienci wśród obcokrajowców, którzy robią u nas zakupy. Bardzo często kupują u nas koszulki piłkarskie oraz sportowe gadżety - powiedziała  Molero.

 

Także w ocenie Daniela Romana, sprzedawcy alkoholu ze stołecznej dzielnicy Latina, przybycie do Madrytu angielskich kibiców będzie wiązało się z większymi wpływami dla restauratorów i sprzedawców typowych produktów hiszpańskich, np. win.

 

- Prawie zawsze podczas spotkań rozgrywanych przez madrycki Real lub Atletico z drużynami z Wysp Brytyjskich rośnie w mojej placówce sprzedaż win. Część kibiców gości wypija nabyte trunki na miejscu, wielu jednak zabiera je ze sobą jako pamiątkę z podróży – powiedział Roman.

 

Na medialną promocję z tytułu finału Ligi Mistrzów może liczyć także hiszpański bank Santander, główny sponsor wydarzenia. Jak poinformowały jego władze, wśród wielu atrakcji, jakie będą czekały 1 czerwca na kibiców w Madrycie, zaplanowano m.in. miasteczko piłkarskie, turystyczne wycieczki oraz autobusy obwożące kibiców po miejscach związanych ze stołecznym futbolem.

 

Jak wyjaśnił wiceprezes hiszpańskiego oddziału Santander Juan Manuel Cendoya, łącznie w obsługę wydarzenia zaangażowanych będzie około 1000 wolontariuszy, wśród których znajda się m.in. pracownicy banku, a także jego klienci.

 

- W kilku miejscach Madrytu z okazji finału LM powstaną specjalne punkty, w których kibice będą mogli odpocząć, napić się kawy, a także naładować swoje telefony komórkowe - dodał Cendoya.

 

Choć hiszpańscy ekonomiści zastrzegają, iż precyzyjne oszacowanie wpływu organizacji finału LM w Madrycie na lokalną gospodarkę jest trudne, to część z nich uważa, że docelowe korzyści na tej imprezie mogą sięgnąć 50 mln euro.

 

WYNIKI I TERMINARZ LIGI MISTRZÓW

 

Oglądaj na żywo największe europejskie gwiazdy piłki nożnej i ekscytujące zmagania najlepszych europejskich drużyn – fazy pucharowe Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA 2018/2019 na kanałach Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2, w Cyfrowym Polsacie, Plusie i IPLI. Prestiżowe rozgrywki dostępne są w telewizji, na komputerach, smartfonach i tabletach.

MM, PAP
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze

Przeczytaj koniecznie