Kibice Ruchu Chorzów dzięki aplikacji zakupowej wspierają klub

Piłka nożna
Kibice Ruchu Chorzów dzięki aplikacji zakupowej wspierają klub
fot. Cyfrasport

Kibice piłkarskiego Ruchu Chorzów dzięki istniejącej od miesiąca aplikacji zakupowej wspierają klub. - Zakładaliśmy pozyskanie w ciągu roku 10 tys. użytkowników, ten plan zrealizowaliśmy w trzy tygodnie – powiedział dyrektor marketingu „Niebieskich” Tomasz Ferens.

Uczestnicy programu widzą na bieżąco, ile pieniędzy z ich zakupów u partnerów programu zasili konto klubu i na co zostaną przeznaczone. Celami pierwszych dwóch zbiórek były remont szatni dla piłkarzy i zakup sprzętu fizjoterapeutycznego.

 

Aplikację opracowała warszawska Fundacja Kibica, a pomysł współpracy narodził się latem 2019, kiedy Ruch znalazł się w skrajnie trudnej sytuacji. - Jesteśmy pierwszym i na razie jedynym klubem korzystającym z takiej aplikacji. Pieniądze wpadają na konta sprzedawców, zarówno w sieci, jak i w punktach stacjonarnych, nie mamy potrzeby identyfikowania kibiców. To narzędzie stanowi również kanał dystrybucji informacji klubowej oraz między użytkownikami – wyjaśnił dyrektor.

 

Podczas zakupów stacjonarnych trzeba zarejestrować swoją kartę płatniczą. W internecie wystarczy posiadanie aplikacji. Każdy z partnerów sam określił, jaki procent transakcji przekaże klubowi.

 

Oprócz tego kibice mogą wspierać Ruch dzięki kartom pre-paidowym dużej sieci stacji benzynowych i supermarketów. W programie uczestniczy ponad tysiąc firm z różnych branż. - Gdybyśmy utrzymali tempo zbierania pieniędzy z pierwszego miesiąca, to w skali roku byłyby to środki równoważne pozyskaniu dużego – jak na nasze realia – sponsora. System opiera się na zaufaniu. Kibice muszą uwierzyć, że to ma sens, że mogą naprawdę trochę wspomóc nasz klub. Dlatego konsultowaliśmy z nimi ten pomysł na etapie planowania – ocenił Ferens.

 

Podczas prac nad uruchomieniem aplikacji liczbę kibiców Ruchu, także zagranicą, oszacowano na ok. 200 tys. - To ludzie interesujący się naszymi wynikami, cieszący się z wygranych. Tak wynikało z zasięgów mediów społecznościowych, z liczby odwiedzin stron internetowych poświęconych klubowi. Była spora niepewność co do efektów, toteż założyliśmy pozyskanie 10 tysięcy użytkowników w ciągu roku. Udało się to w trzy tygodnie – podsumował.

 

Piłkarze Ruchu Chorzów latem 2014 byli blisko awansu do fazy grupowej Ligi Europy, pięć lat później, po trzecim z rzędu spadku, mieli problem z przystąpieniem do rozgrywek 3. ligi. W ciągu pięciu lat w mocno zadłużonym Ruchu zmieniali się prezesi, trenerzy, struktura udziałowców. Latem 2019 z powodu zaległości płacowych zastrajkowali pracownicy klubu, a zawodnicy 14-krotnego mistrza Polski trenowali z przerwami. Ostatecznie udało się zgromadzić niezbędne środki do dalszego funkcjonowania klubu. - Kilka miesięcy temu do całkowitego zaprzestania działalności Ruchu brakowało naprawdę niewiele – stwierdził Tomasz Ferens.

 

20 kwietnia przyszłego roku Ruch będzie obchodził setne urodziny.

A.J., PAP

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze