Duży sukces Włókniarza Częstochowa, mimo kłopotów. "Wynik zawsze był dla nas drugorzędny"

Żużel
Duży sukces Włókniarza Częstochowa, mimo kłopotów. "Wynik zawsze był dla nas drugorzędny"
fot. Cyfrasport
Eltrox Włókniarz Częstochowa

- Wynik zawsze był dla nas drugorzędny i nie stawialiśmy jako sponsor tytularny celu “minimum”. Ważniejsze są dla nas wartości takie jak zdrowa rywalizacja i dobra atmosfera - przyznała Monika Tomczak, specjalistka ds. marketingu w firmie Eltrox. Przedsiębiorstwo nadal będzie wspierać występujący w PGE Ekstralidze zespół Włókniarza Częstochowa.

To nie był dobry sezon dla Eltrox Włókniarza Częstochowa. Brązowi medaliści poprzedniego sezonu mieli w tym roku kolejny raz walczyć o medale w PGE Ekstralidze, a tymczasem zajęli dopiero piąte miejsce i tym samym nie awansowali do fazy play-off. Dodatkowo ekipa spod Jasnej Góry została ukarana walkowerem za nieregulaminowe przygotowanie toru przed jednym ze spotkań ligowych, a ostatni mecz domowy musiała pojechać w roli gospodarza w... Rybniku, ponieważ częstochowski z powodu problemów z nawierzchnią stracił licencję. To sprawiło, że w Częstochowie zaczęto zastanawiać się na przyszłością klubu i ewentualnymi konsekwencjami. Jedną z nich miała być utrata sponsora tytularnego, co stanowiłoby duże problemy Włókniarza w kontekście budowy składu na kolejny rok. Okazało się jednak, że kibice spod Jasnej Góry mogą odetchnąć z ulgą.

 

Krystian Natoński: Wiemy już oficjalnie, że firma Eltrox będzie nadal sponsorem tytularnym Włókniarza Częstochowa. Kibice biało-zielonych mogą zatem odetchnąć z ulgą, ponieważ z wielu względów to nie był łatwy sezon dla klubu.

 

Monika Tomczak: Mimo zaistniałych okoliczności, chcemy zapewnić klubowi stabilność i bezpieczeństwo. Zauważyliśmy, że wiele osób martwiło się jak dalej potoczą się losy klubu, także czy przedłużymy umowę sponsorską na kolejny rok, jednak my nie mieliśmy co do tego wątpliwości. Tym bardziej w trudnym dla klubu okresie - chcemy wspierać Włókniarz. Wśród wielu z nas są pasjonaci żużla, fani naszego częstochowskiego klubu i nie wyobrażamy sobie teraz, nagle w obliczu niepowodzeń zostawić klub, a przede wszystkim kibiców, z którymi czujemy silną więź. Z myślą o nich już dziś planujemy atrakcje na kolejny sezon.

 

W tym roku Włókniarz miał awansować do fazy play-off, pójść za ciosem i powalczyć o kolejny medal. Nie udało się. Czy w przyszłym sezonie oczekujecie od klubu walki o któryś z krążków?

 

Jeśli chodzi o kolejny sezon, tak jak i również przed sezonem 2020, nie stawiamy celu “minimum”. Ważniejsze jest dla nas zdrowa rywalizacja i dobra atmosfera. Wierzymy, że klub w kolejnym sezonie wróci odbudowany, z nową siłą. Już teraz, trzymam kciuki za zmagania zawodników Eltrox Włókniarza Częstochowa w kolejnym sezonie.

 

W Częstochowie żużel to religia, kibice są bardzo mocno przywiązani do Włókniarza i przeżywają wszelakie problemy klubu. To pewnie też miało dla was znaczenie?

 

Oczywiście, że tak. Tak jak wspominałam, w naszej firmie jest wielu kibiców i my również przeżywaliśmy bolączki klubu. Kibice odgrywają olbrzymią rolę, są podporą drużyny, dopingują i zagrzewają do walki, bez ich wsparcia byłoby niewątpliwie ciężko, dlatego nie wyobrażaliśmy sobie zostawić ich w takim momencie. Sama od wielu lat jestem kibicem żużla, śledzę środowisko żużlowe, trzymam kciuki zawsze za Włókniarz i co za tym idzie przeżywam każde wzloty i upadki naszego klubu.

 

Zobacz także: Sponsor polskiego klubu rusza z krajową inicjatywą. "Zależy nam na bezpieczeństwie najmłodszych"

 

W tym sezonie wasza firma miała przygotowanych multum akcji marketingowych, ale z wiadomych przyczyn udało się zrealizować niezbyt wiele, poza autobusem dla kibiców. Super pomysłem były szaliki klubowe połączone z logiem firmy. Rozumiem, że w kolejnym sezonie uda się wdrożyć to, czego nie udało się w tym roku?

 

To prawda, w uwagi na pandemię koronawirusa nie udało nam się zorganizować większości akcji, jakie mieliśmy już zaplanowane. Jednak przygotowaliśmy dla kibiców kilka konkursów, zorganizowaliśmy wspomnianą dodatkową linię autobusową, która miała na celu ułatwić kibicom dojazd na mecze domowe czy korzystając z posiadanych przez nas technologii - dostarczyliśmy klubowi specjalną kamerę termowizyjną, mając na uwadze bezpieczeństwo osób funkcyjnych klubu, zawodników i odwiedzających siedzibę klubu. Na kolejny sezon mamy nadzieję, że nic już nie pokrzyżuje naszych planów i uda się zorganizować jeszcze więcej akcji. Z myślą o kibicach już teraz planujemy działania na kolejny rok.

 

 

Z ogromną radością informujemy, iż w wyniku przedłużenia umowy sponsorskiej, drużyna "Lwów" w sezonie 2021 występować...

Opublikowany przez Włókniarz Częstochowa Środa, 23 września 2020

 

Z powodu pandemii jako sponsor mieliście dużego pecha, i pewnie wielu na waszym miejscu zrezygnowałoby z dalszej współpracy. Widać, że stanowicie zespół pełen sportowych pasjonatów, dla których nie zawsze wynik jest najważniejszy. Macie dobre serca, bo pomagacie również szpitalom. Myślę, że kibice to doceniają.

 

Sądząc po komentarzach kibiców, które zdarza mi się przeczytać to myślę, że kibice pozytywnie odbierają nasza działania, co jest dla nas ogromnie cenne. Wynik zawsze był dla nas drugorzędny i nie stawialiśmy jako sponsor tytularny celu “minimum”. Ważniejsze są dla nas wartości takie jak zdrowa rywalizacja i dobra atmosfera. Takimi wartościami również kierujemy się w naszej organizacji. Wierzymy, że klub, zawodnicy jak i wszystkie osoby odpowiedzialne za jego prowadzenie w kolejnym sezonie wrócą z nową siłą i energią.

Krystian Natoński, Polsat Sport

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze