Rajd Dakar: Sylwetka Macieja Giemzy

Moto
Rajd Dakar: Sylwetka Macieja Giemzy
fot. materiały prasowe
Maciej Giemza jest jednym z najlepszych polskich motocyklistów młodego pokolenia.

Ponad siedem i pół tysiąca kilometrów w dwanaście dni – to zadanie do wykonania dla zawodników, w tym z ORLEN Team, startujących w 43. edycji Rajdu Dakar. Jednym z uczestników legendarnego rajdu będzie Maciej Giemza. Przedstawiamy jego sylwetkę.

Maciej Giemza jest jednym z najlepszych polskich motocyklistów młodego pokolenia. Uprawia sporty motorowe od dwunastego roku życia. Odnosił sukcesy wielokrotnie stając na podium w motocrossie i enduro. W karierze ścigał się we wszystkich dyscyplinach offroadowych i w każdej z nich uzyskiwał świetne wyniki. W 2013 roku został zakwalifikowany do programu Akademii ORLEN Team, gdzie doskonalił technikę jazdy.

 

ZOBACZ TAKŻE: Rajd Dakar: Sylwetka Jakuba Przygońskiego

 

Maciej Giemza zdobył dotychczas 10 tytułów mistrza Polski w rajdach Enduro oraz Cross–Country. W 2017 roku dołączył do ORLEN Teamu. Jego największymi sukcesami w barwach zespołu były zwycięstwa w Pucharze Świata Cross Country Juniorów w 2017 oraz 2018 roku. Również zaliczył debiutancki start w rajdzie Dakar, w którym zajął bardzo dobre, 24. miejsce. Dwa lata później poprawił swój wynik, osiągając 17. pozycję wśród motocyklistów na pierwszym „Dakarze” w Arabii Saudyjskiej.

Największe sukcesy:

  • 1. miejsce w Pucharze Świata Juniorów w Rajdach Baja
  • 17. miejsce w Rajdzie Dakar 2020
  • 10. miejsce w Silk Way Rally 2019
  • Puchar Świata Cross Country w klasyfikacji juniorów 2017, 2018
  • Mistrzostwo Polski w Enduro 2017, 2018

Dane techniczne motocykla:

SILNIK: 1-cylindrowy, 4-suwowy,
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 449.3 cm³
ŚREDNICA: 95 mm
STROKE: 63,4 mm
PALIWO: Benzyna
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA: ok. 31 litrów
SMAROWANIE: Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
SKRZYNIA BIEGÓW: 6-biegowa
CHŁODZENIE: chłodzenie cieczą
SPRZĘGŁO: wielotarczowe mokre, uruchamiane hydraulicznie
RAMA: rurowa, przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD): 305 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ): 300 mm
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ: 300 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ: 240 mm
ŁAŃCUCH: 5/8 x 1/4"
WAGA (bez paliwa): 139 kg
Kąt główki ramy: 62.5 °
Wysokość siedzenia: 960 mm

 

Informacja prasowa

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze