Polka świadkiem śmiertelnego wypadku na K2. "Każde wyjście w górę to loteria"

Inne
Fot. PAP
- Mam przeczucie, że każdy z nas tutaj ma swój ograniczony limit szczęścia. Swojego nie chcę go nadwyrężać - napisała Magdalena Gorzkowska po śmiertelnym wypadku Sergiego Mingote.

W sobotę na K2 zginął hiszpański himalaista Sergi Mingote, kierownik sportowy komercyjnej wyprawy Seven Summit Treks, której uczestniczką jest Magdalena Gorzkowska. Polka była świadkiem tego tragicznego wydarzenia. - Mam przeczucie, że każdy z nas tutaj ma swój ograniczony limit szczęścia. Swojego nie chcę go nadwyrężać - napisała na Facebooku.

Jak podała strona "Polskie Szczyty", powołująca się na Alpine Adventure Guides, w sobotę Hiszpan Sergi Mingote w trakcie wspinaczki powyżej obozu C1 dostał ogromnym kamieniem, który spadał z wyższych partii i zleciał z nim kilkaset metrów do ABC.

W akcję ratunkową włączył się m.in. włoski wspinacz Simone More oraz Polacy - alpinistka Magdalena Gorzkowska i reporter Oswald Rodrigo Pereira. Hiszpańskiego himalaisty nie udało się jednak uratować. Niemalże w tym samym czasie na szczycie stanęło 10 Nepalczyków, dokonując pierwszego zimowego wejścia na K2 w historii himalaizmu.

ZOBACZ TAKŻE: Tragedia na K2. Nie żyje hiszpański himalaista Sergi Mignote

- Jak to w górach najwyższych bywa, piękne informacje przeplatają się z tragicznymi. Wykonaliśmy nasze zadanie, dotarliśmy z bazy prosto do obozu drugiego w jeden dzień. Zajęło nam to 13 godzin. Pokonaliśmy 1600 m przewyższenia. Czuję się bardzo dobrze na wysokości i wystarczająco zaaklimatyzowana. W sobotę szczyt został zdobyty przez 10 Nepalczyków. Karta historii została zamknięta. Gratulacje dla wszystkich! Niestety, w czasie wczorajszego zejścia do bazy byłam świadkiem kilkusetmetrowego lotu hiszpańskiego wspinacza. Obrażenia były na tyle poważne, że nie było możliwości uratować Sergiego. Wspaniała osoba odeszła na zawsze... - napisała na Facebooku Magdalena Gorzkowska.

Jak to w górach najwyższych bywa, piękne informacje przeplatają się z tragicznymi. Wykonaliśmy nasze zadanie,...

Opublikowany przez Magdalena Gorzkowska - Szczyt Twoich Możliwości Niedziela, 17 stycznia 2021

- Mam przeczucie, że każdy z nas tutaj ma swój ograniczony limit szczęścia. Swojego nie chcę go nadwyrężać i żadnych więcej wyjść aklimatyzacyjnych nie planuję. Każde wyjście to loteria. Kamienie spadają nam na głowę i nie tylko.
Czekamy na okno pogodowe - dodała.

Informację o wypadku i śmierci 49-letniego wspinacza jako pierwszy przekazał w sobotę na Facebooku Nepalczyk Chhang Dawa Sherpa, będący w składzie ekspedycji Seven Summit Trek.

- Niestety straciliśmy Sergio! To najlepszy wspinacz i bardzo dobry nasz przyjaciel. Alex Gavan, Tamara (Lunger - red.) i dwójka polskich wspinaczy (Gorzkowska i Pereira - red.) udzielili mu pomocy w ABC (baza wysunięta - red.). Wysłaliśmy zespół medyczny z bazy, ale nie byliśmy w stanie go uratować. Informację o wypadku zobaczyliśmy śledząc jego pozycję GPS - to był upadek z dużej wysokości. Nie mogliśmy mu niestety pomóc - mimo szybkiej akcji. Głębokie wyrazy współczucia - napisał himalaista.

Unfortunately we lost Sergi ! Best climber and very good friend of us. While descending from C1 to Basecamp he suddenly...

Opublikowany przez Chhanga Dawę Sherpę Sobota, 16 stycznia 2021

MB, Polsat Sport
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.