Pekin 2022: Duże zainteresowanie gadżetami z maskotką Bing Dwen Dwen

Gadżety z maskotką zimowych igrzysk w Pekinie, pandą Bing Dwen Dwen, cieszą się w Chinach dużą popularnością. Komitet Organizacyjny trwających obecnie olimpijskich zmagań zapowiedział, że ich podaż zostanie zwiększona.
Wcześniej chińskie media i internauci zgłaszali trudności w zakupie pamiątek związanych z Bing Dwen Dwen. Wiele osób, mimo mrozu, czekało w kolejce godzinami przed oficjalnym sklepem z gadżetami igrzysk, ale wróciły one do domów zawiedzione.
Rzecznik Komitetu Organizacyjnego Weidong Zhao zaznaczył, że niedobór pamiątek wynikał częściowo z zamknięcia zakładów produkcyjnych na trwający tydzień Księżycowy Nowy Rok, który pokrywa się z terminem igrzysk.
- Ten problem odzwierciedla popularność igrzysk w Pekinie oraz obrazuje osiągnięcie zaangażowania 300 milionów Chińczyków w sporty zimowe - stwierdził Zhao.
ZOBACZ TAKŻE: Zwolniona z izolacji Natalia Maliszewska trenowała w niedzielę
Rzadko kiedy w ciągu kilku pierwszych dni zmagań olimpijskich gadżety związane z maskotką imprezy zostają wyprzedane.
Analitycy z chińskiej firmy Shanxi Securities szacują, że łączne przychody ze sprzedaży produktów na licencji olimpijskiej mogą osiągnąć podczas igrzysk 2,5 miliarda juanów (ok. 395 mln dolarów).
Jednym z najpopularniejszych hashtagów na Weibo, chińskim odpowiedniku Twittera, w ciągu ostatniej doby jest "Jeden Dwen w każdej rodzinie". Internauci apelują do organizatorów, by zareagowali na rosnący popyt. Wielu z nich pisało, że posiadanie pamiątki z igrzysk sprawi, że poczują się bardziej ich częścią. Rywalizacja odbywa się przy znacznie ograniczonej liczbie widzów ze względu na pandemię COVID-19.
Przejdź na Polsatsport.pl