Kajetanowicz na podium, huśtawka emocji w Arabii Saudyjskiej

Moto

Pełna emocji rywalizacja o laury w arabskiej odsłonie światowego czempionatu kontynuowana była w piątkowe popołudnie. Najdłuższy dzień rajdu dopełniony został powtórkami prób Alghulah (11,69 km), Um Al Jerem (30,58 km) oraz Wadi Almatwi (24,90 km).

Samochód rajdowy z numerem 22 i logotypami ORLEN Rally Team i Delphi na piaskowej nawierzchni, unoszący kurz.
fot. materiały prasowe

Już o poranku nawierzchnia na większości dystansu stanowiła potężne wyzwanie dla sprzętu. Nie było więc zaskoczeniem, że podczas drugich przejazdów niemal wszyscy wpadli w mniejsze lub większe kłopoty, a sytuacja w wynikach zmieniała się jak w kalejdoskopie.

 

Dzięki zespołowej pracy ORLEN Rally Team, Kajetanowicz i Szczepaniak wyruszyli na popołudniową pętlę sprawnym samochodem. Od razu pokazali, że wiedzą, jak wykorzystać jego możliwości i na pierwszym oesie byli najszybsi w WRC2 Challenger, dokładając do swojej przewagi nad wspieranymi przez motoryzacyjnych producentów załogami kolejne cenne sekundy. Przy okazji uzyskali również najlepszy czas w kategorii WRC2. Dobra passa Polaków skończyła się jednak podczas następnej próby. Na kompletnie zniszczonej drodze doszło do uszkodzenia opony i konieczna była zmiana koła. Utrata ponad dwóch minut spowodowała spadek na pozycję wiceliderów, na której Kajetanowicz i Szczepaniak pozostali także po ostatnim piątkowym odcinku. 

 
– To był udany dzień, mimo przebitej opony, którą musieliśmy zmienić na odcinku specjalnym. Mieliśmy za daleko do mety, to był kapeć z tyłu, w zasadzie taki „slow puncture” – nie wiem, gdzie zaczęło schodzić powietrze. Poczułem to gdzieś około dziesiątego kilometra, a odcinek był 30-kilometrowy, więc istniało duże ryzyko jego nieukończenia, gdybyśmy kontynuowali jazdę. Postanowiliśmy więc zmieniać koło, a w trakcie mieliśmy drobne problemy z lewarkiem. Takie są rajdy, szczególnie ten rajd. To jest element tej gry. Natomiast tempo było, mówiąc kolokwialnie całkiem „spoko”. Prowadziliśmy z załogami fabrycznymi, co chyba wyjątkowo nas cieszy. Co najmniej jedna z nich jest cały czas za nami, natomiast szanse na zwycięstwo zmalały, straciliśmy sporo czasu. W tej chwili zajmujemy drugie miejsce w WRC2 Challenger. Było pięknie, ale nadal jest dobrze. Cieszymy się jazdą. Są tu piekielnie trudne warunki, ale kochamy to, co robimy. I dopóki ta pasja we mnie będzie, będę to robił jak najlepiej – podsumował dzień Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.


W programie ostatniego dnia Rajdu Arabii Saudyjskiej i całych tegorocznych mistrzostw świata pozostało prawie 66 kilometrów, podzielonych na trzy oesy. Pierwszy z nich ruszy o godzinie 8:05 polskiego czasu

 

Rajd Arabii Saudyjskiej 2025 - nieoficjalne wyniki WRC2 Challenger po OS14:
 
1. Griazin/Aleksandrow (Škoda Fabia RS Rally2) 2:52:40,3
2. Kajetanowicz/Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +2:09,5
3. Virves/Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) +2:47,5
4. Domínguez/Peñate (Toyota GR Yaris Rally2) +11:01,2
5. Al-Kuwari/Bernacchini (Škoda Fabia RS Rally2) +14:37,8
6. Granados/Martí (Škoda Fabia RS Rally2) +16:00,4
7. Chwist/Heller (Škoda Fabia RS Rally2) +22:00,5
8. Bakhashab/Moore (Toyota GR Yaris Rally2) +24:06,4
9. Mauro/Pérez (Škoda Fabia RS Rally2) +28:57,3
10. Solans/Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +29:41,2

Informacja Prasowa
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie