Raport stwierdza, że Polsat jako jedyna stacja z wielkiej czwórki broni w tym roku wyniku oglądalności. Z danych Nielsena wynika, że w okresie styczeń-sierpień 2015 r. SHR, udział w rynku widowni komercyjnej (16-49), wyniósł 13,1 proc. Rok wcześniej było to 13,07 proc. Polsat otwiera tegoroczny ranking, w tyle pozostawiając i komercyjny TVN, i publiczne anteny TVP.
KSW 32 w Londynie: Pudzianowski - Graham. Gdzie obejrzeć w PPV?
Jak podkreśla Media i Marketing Polska, po latach dwucyfrowych spadków głównych anten oraz w obliczu rosnącej konkurencji, zarówno ze strony płatnych kanałów tematycznych, jak i mniejszych naziemnych, wynik Polsatu robi wrażenie i trudno nie docenić wysiłków nadawcy.
Na bardzo dobre wyniki głównej stacji Polsatu - nie tylko widoczne w telemetrii - złożyło się kilka istotnych czynników. Warta podkreślenia jest przede wszystkim konsekwencja nadawcy w kreowaniu ramówki. Według Raportu, nie można doszukać się u nas programowych fajerwerków czy unikatowych na tle rynku eksperymentów. Polsat nie bije rekordów w kategorii „liczba nowości w ramówce". Od lat konsekwentnie stawia na sprawdzone formaty, w tym programy adaptowane czy seriale, przy czym widzowie cenią sobie oczywiście również nowości. Ponadto podkreślone są nasze osiągnięcia w obszarze kanałów sportowych, które raport określa jako imponujące. Dodatkowo chwalona jest synergia pomiędzy Polsatem, a innymi stacjami portfolio – autorzy raportu stwierdzają, że mniejsze stacje doskonale uzupełniają propozycje kanału głównego. Wskazuje się również na silną pozycję Ipli – raport podsumowuje to stwierdzeniem, że zbliżenie telewizji i internetu jest koniecznością i chociaż wiedzą o tym, już wszyscy trzej najwięksi nadawcy TV w Polsce, to jak dotąd Polsat wyciąga najwięcej wniosków z tej wiedzy.
Komentarze