Ekstraklasa SA oraz Totalizator Sportowy podpisały roczny kontrakt, który gwarantuje prawo do używania połączonej nazwy rozgrywek oraz znaku graficznego Ekstraklasy. LOTTO, jako jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, uzyskała prawo do wykorzystania szeregu świadczeń marketingowo-sprzedażowych Ekstraklasy.

 

- Za nami rekordowy sezon Ekstraklasy. Stadiony całej Polsce odwiedziło łącznie 2,7 miliona kibiców, a aż piętnastu piłkarzy naszej ligi zostało powołanych na Euro 2016 i stanowiło o sile swoich reprezentacji narodowych. To pokazuje jak dynamicznie rozwija się polska piłka. Ten ogromny potencjał dostrzegany jest już nie tylko na boisku, ale także przez Partnerów biznesowych. Piłka staje się nie tylko sportem, ale także obiecującą branżą. Nawiązanie nowej formy współpracy z LOTTO jest efektem naszej doskonale układającej się współpracy przez ostatnie dwa lata. Dziś wchodzimy w nowy etap. Wierzymy, że wspólnie rozwiniemy biznes naszego Partnera, co przyczyni się do przedłużenia umowy - powiedział Dariusz Marzec, prezes Ekstraklasy SA.

 

Nowy logotyp rozgrywek pojawi się m.in. na: koszulkach wszystkich piłkarzy, bandzie centralnej wszystkich szesnastu stadionach, bandach elektronicznych, a także na ściankach do wywiadów. Logo rozgrywek LOTTO Ekstraklasy będzie także prezentowane podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, w różnych wersjach ekspozycji. Dodatkowo, znajdzie się ono we wszystkich pozostałych produkcjach telewizyjnych, w komunikacji w mediach społecznościowych Ekstraklasy oraz wszelkich kanałach komunikacji prowadzonych przez kluby, które skupiają wokół siebie 11 milionów kibiców zainteresowanych piłką nożną.

 

- Totalizator Sportowy wspiera polski sport od blisko 60 lat, dlatego połączenie marki LOTTO oraz najwyższej piłkarskiej ligi zawodowej w Polsce jest naturalnym krokiem w rozwoju obu spółek. Współpraca z Ekstraklasą to również start nowego etapu w strategicznym rozwoju Totalizatora Sportowego. Naszym celem jest stworzenie zupełnie nowej jakości w polskim sponsoringu i wygenerowanie nie tylko wzrostów wizerunkowych dla marki, lecz również wzrost sprzedaży naszych produktów - powiedział Prezes Totalizatora Sportowego Łukasz Łazarewicz.

 

Istotną kwestią jest również fakt, iż pakiet Partnera Tytularnego zaoferowany marce LOTTO istotnie różni się od pakietów jakie otrzymały na mocy umów o współpracy poprzednie firmy dotychczas zaangażowane na tym poziomie świadczeń. Jego świadczenia marketingowo-sprzedażowe zostały wyselekcjonowane i precyzyjnie dobrane do założeń realizacji celów biznesowych określonych przez Partnera.

 

- Ekstraklasa, to nie tylko najwyższy poziom rozgrywek piłkarskich w Polsce. To również największa i najbardziej profesjonalna liga pod względem biznesowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenie dwóch tak dużych marek jak LOTTO i Ekstraklasa, to doskonały przykład na to, w którym kierunku powinien zmierzać sponsoring sportowy. Zawarta umowa to duży osobisty sukces Prezesa Ekstraklasy SA Dariusza Marca. Obecny rynek sponsorski jest wyjątkowo wymagający. Ogólnopolski zasięg Ekstraklasy pozwoli naszemu Partnerowi na pozytywne wzmocnienie swojego wizerunku oraz przede wszystkim wspomoże w zwiększeniu sprzedaży - dodaje Maciej Wandzel, przewodniczący Rady Nadzorczej Ekstraklasy.