E-sport zaczyna dorównywać tradycyjnym wydarzeniom sportowym, wliczając w to nawet Igrzyska Olimpijskie, które w tym roku transmitowane były w technologii VR. Technologia VR i e-sport świetnie ze sobą współgrają, zważając na bardzo istotnąwizualną stronę tej dziedziny, ducha rywalizacji w turniejach CS:GO oraz niesamowiteprzeżycia wynikające z bycia otoczonym tysiącami innych fanów w Barclay’s Center. Pomiędzy e-sportem i VR jest widoczne połączenie, które wynika z faktu, że fani e-sportu są zwolennikami nowych technologii i pragną na własnej skórze doświadczać zapadające w pamięć chwile. Z niedawnego raportu autorstwa Newzoo jasno wynika, że osoby zainteresowane e-sportem chętniej inwestują w sprzęt. Ponad połowa fanów e-sportu i 24% okazjonalnych widzów planują kupić urządzenia do obsługi technologii VR najbliższej przyszłości, podczas gdy tego typu inwestycję planuje 12% użytkowników Internetu z USA.

ESL One New York będzie pierwszym e-sportowym wydarzeniem transmitowanym rozszerzonej rzeczywistości i dostępnym na kilku platformach. Będzie je można oglądać poprzez stronę internetową, na urządzeniach przenośnych i urządzeniach VR. Fani z całego świata mogą pobrać i zainstalować aplikację SLIVER.tv na Androida i iOSby oglądać transmisję na urządzeniach mobilnych w Panorama-360 lub przy użyciu Google Cardboard. By w pełni doświadczyć efektu rozszerzonej rzeczywistości, użytkownicy mogą ściągnąć SLIVER.tv na GearVR, Oculus Rift lub HTC Vive. WonderWorld VR zajmie się produkcją „arena experience”, a SLIVER.tv wykorzysta technologię LiveVRCast, by stworzyć widok 360° w grze.

 

Stuart Ewen, Product Manager w ESL, powiedział:

 

"Cieszymy się z organizacji naszego pierwszego turnieju streamowanego na żywo w technologii VRESL One New York z pomocą SLIVER.tv i WonderWorld VR. Nowa metoda transmisji daje fanom możliwość doświadczenia uczestnictwa w ogromnym e-sportowym wydarzeniu. Dodatkowo, widzowie będą oglądać rywalizację najlepszych drużyn CS:GO poprzez wirtualne kamery w grze. E-sport utorował drogę streamingowi online i jesteśmy bardzo dumni, że stawiamy kolejny krok w rozwoju transmisji mediów."

 

*INFORMACJA PRASOWA