Czy esportowcy mogą cieszyć się w Polsce większą sławą niż gwiazdy krajowej reprezentacji piłki nożnej? Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję marketingu gamingowego Gameset – jak najbardziej! Między innymi od Jakuba Błaszczykowskiego czy Wojciecha Szczęsnego lepsze wyniki aktywności w pewnych obszarach osiągnął pashaBiceps – gracz Counter-Strike: Global Offensive.

Reprezentant Virtus.pro angażuje na polskim Facebooku więcej mężczyzn w wieku od 13 do 18 lat niż jedni z najbardziej znanych piłkarzy znad Wisły. Co ciekawe, w tym właśnie zakresie członek "Złotej piątki" nie ustępuje bardzo Robertowi Lewandowskiemu. Pashę i "Lewego" łączy zresztą więcej niż mogłoby się to wydawać. Aż 36% spośród badanych mężczyzn w wieku 13-18 lat jest fanem zarówno piłkarza, jak i gracza Counter-Strike'a.

- Esport staję się coraz bardziej istotnym zjawiskiem. Jednym z przykładów jest masowa popularność polskich esportowców w porównaniu do innych znanych postaci. Niestety obecne badania w Polsce nie obejmują esportu, dlatego postanowiliśmy zrobić własną analizę za pomocą narzędzi analitycznych Facebooka – tłumaczy potrzebę, z jakiej wynikło przeprowadzenie badania Piotr Bombol, założyciel Gameset.

 



- Okazało się, że pośród młodych mężczyzn (13-18 lat) Jarosław Jarząbkowski cieszy się większym zainteresowaniem na polskim Facebooku niż Jakub Błaszczykowski czy Wojciech Szczęsny, którzy są odpowiednio drugim i trzecim najpopularniejszym sportowcem w polskich mediach społecznościowych za Robertem Lewandowskim – zaznacza Bombol.

- Jednocześnie Robert jest bardziej popularny niż Pasha, ale wiemy dobrze, że nie mogło być inaczej - Lewy jest jednym z najlepszych i najbardziej znanych piłkarzy na świecie, pracuje z wieloma markami, a jego żona ma własną karierę i też bardzo dużą popularność. Polacy śledzą Roberta Lewandowskiego za pośrednictwem telewizji i mediów masowych przez ostatnie 10 lat, w czasie których został nawet kapitanem Reprezentacji Polski w piłkę nożną. Biorąc to pod uwagę, tak relatywnie mała różnica w popularności Lewego i Pashy działa na korzyść polskiego esportowca – mówi nam specjalista.

Według agencji Gameset to, jakie rezultaty osiąga Jarząbkowski w mediach społecznościowych, można spokojnie porównać do efektów wynikających z ekspozycji piłkarzy w telewizji.