Testy prowadzone są we Francji w gminie Fontjoncouse, w departamencie Aude. Polo WRC w wersji 2017 jeździ kierowca testowy niemieckiego zespołu Fin Marcus Groenholm. Po nim samochód przejmie drugi tester ekipy Niemiec Dieter Depping.

 

Przed Rajdem Argentyny (22-24 kwietnia), w programie testów są dwa dni dla mistrza i wicemistrza świata. Pierwszy samochód sprawdzi Francuz Sebastien Ogier, po nim auto otrzyma Fin Jari-Matti Latvala.

 

Z pierwszych informacji, jakie napływają z Francji wynika, że nowe Polo, które ma o prawie 50 KM mocniejszy silnik, będzie jeszcze szybsze niż wersja używana dotychczas przez zespół. Debiut nowego samochodu ma nastąpić w styczniu 2017 roku w Rajdzie Monte Carlo.

 

Citroen zmodernizuje model DS3 WRC. Auto będzie testowane przez Brytyjczyka Krisa Meeke'a, Irlandczyka Craiga Breena i Francuza Stephane'a Lefebvre'a. Pierwsze jazdy odbędą się na asfaltowym torze pod Paryżem bezpośrednio po Rajdzie Argentyny, w maju samochód będzie sprawdzany na odcinkach szutrowych w Alpach.

 

Szef ekipy Yves Matton deklaruje, że zadaniem na sezon 2017 będzie zdetronizowanie Volkswagena i powrót na pierwsze miejsce w mistrzostwach świata, które stracili po zakończeniu kariery przez dziewięciokrotnego mistrza świata Francuza Sebastiena Loeba.

 

Do rajdowych mistrzostw świata po długiej przerwie powrót w 2017 roku planuje Toyota. Po raz ostatni w World Rally Championship jej fabryczny zespół wystąpił w 1999 roku, zdobywając tytuł mistrzowski. Wywalczył go wtedy Fin Tommi Makinen jadący Corollą WRC.

 

Teraz Makinen, czterokrotny rajdowy mistrz świata, jest szefem ekipy przygotowującej Yarisa WRC. Baza została od podstaw wybudowana w miejscowości Puuppola, w pobliżu Jyvaskyli, gdzie tradycyjnie zlokalizowana jest strefa serwisowa Rajdu Finlandii. Jako kierowcę testowego zatrudniono czterokrotnego rajdowego wicemistrza świata Fina Mikko Hirvonena. Pierwsze jazdy mają się odbyć pod koniec kwietnia.