Ogier, który na tym OS-ie był o prawie 14 s szybszy od wcześniej prowadzącego w rajdzie partnera z niemieckiego zespołu Norwega Andreasa Mikkelsena, objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Po dziesięciu dotychczas rozegranych odcinkach specjalnych o 13,2 s wyprzedza Mikkelsena i o 26,8 s Belga Thierry'ego Neuville'a (Hyundai I20 WRC).

 

Na czwartej pozycji jest nadal drugi kierowca Hyundaia Hiszpan Dani Sordo ze stratą 28,4 s. Pomimo objęcia prowadzenia w rajdzie, Ogier nie był zadowolony ze swojej jazdy. "Po raz kolejny dokonałem złego wyboru opon! Było bardziej sucho niż się spodziewałem, na takich oponach miałem pewne problemy" - powiedział na mecie odcinka.

 

Na dobór opon narzekał także Mikkelsen. - Samochód raz był nadsterowny, drugi raz podsterowny. To kwestia opon, z którymi nie trafiłem w dziesiątkę - przyznał Belg.

 

Problemy z doborem opon spowodowała prognoza pogody. Zapowiadane były opady deszczu, okazało się natomiast, że trasa prawie w całości była sucha. W takiej sytuacji tzw. deszczówki po przejechaniu na nich kilkunastu kilometrów traciły bieżnik, a wtedy szybka jazda grozi opuszczeniem drogi.

 

Po przejeździe siedmiu najlepszych załóg odcinek Panzerplatte Lang 1 został przerwany po wypadku Francuza Stephane Lefebvre'a (Citroen DS3 WRC). Pozostałe ekipy skierowano na trasę zapasową, którą pojechali do serwisu. Z pięciu sobotnich odcinków dwa wygrał Ogier i po jednym Mikkelsen, Lefebvre i Fin Jari-Matti Latvala (VW Polo WRC).

 

Popołudniowa pętla zgodnie z programem rozpocznie się o godz. 15.28. Po ośmiu rundach liderem mistrzostw świata jest Ogier, który zgromadził 143 pkt. Drugi jest Mikkelsen - 98 pkt, a trzeci Fin Jari-Matti Latvala - 87 pkt. Wszyscy są kierowcami teamu Volkswagen Motorsport, który zdecydowanie dominuje w tym roku.

 

Rajd Niemiec jest rundą mistrzostw świata od 2002 roku. Trasa tegorocznej imprezy ma 1208 km, w tym osiemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 306,8 km. Kierowcy pojadą po nawierzchniach asfaltowych i betonowych. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, trudne technicznie. Wiele z nich poprowadzonych jest wąskimi drogami pośród winnic.

 

Bazą jest Trewir, start i metę wyznaczono pod Porta Nigra; największą bramą miejską z czasów rzymskich na północ od Alp.