Rajd Korsyki nazywany "Rajdem 10 000 zakrętów" po raz pierwszy był eliminacją mistrzostw świata od 1973 do 2008 roku. Później, gdy nastała era Sebastiena Loeba, który dziewięć razy z rzędu triumfował w mistrzostwach, francuską rundę cyklu przeniesiono tam, gdzie miał dom rodzinny i najwięcej fanów - do Alzacji.

 

Ale w 2015 roku, gdy Loeb zakończył karierę w WRC i władze Alzacji przestały być skłonne współfinansować imprezę, rajd wrócił na Korsykę. Rekordzistami pod względem zwycięstw są Francuzi Bernard Darniche i Didier Auriol, którzy po sześć razy tam wygrywali.

 

W tym roku na liście zgłoszeń jest trzynaście załóg w samochodach WRC, w sumie na starcie pojawi się ponad 60 załóg. Wśród nich dwie polskie: w WRC2 Łukasz Pieniążek (Peugeot 208 T16 R5) oraz w WRC3 Jakub Brzeziński (Citroen DS3 R3T).

 

Trasa tegorocznej imprezy jest zbliżona do ubiegłorocznej, niektóre odcinki specjalne zostały tylko skrócone. W sumie kierowcy będą mieli do przejechania 1082 km, w tym dziesięć OS-ów o długości 316,7 km.

 

Zmianie uległ tylko termin imprezy, poprzednie edycje były rozgrywane zazwyczaj w pierwszych dniach października. W czwartek załogi czeka odcinek testowy, w piątek i sobotę są po cztery OS-y, w niedzielę dwa.

 

Najdłuższy odcinek specjalny na wyspie Ile de Beaute czeka kierowców w niedzielę, próba Antisanti - Poggio di Nazza (start pierwszej załogi o godz. 8.58) ma 53,8 km długości. Trochę krótszy - 48,7 km jest sobotni, pokonywany dwukrotnie odcinek La Porta - Valle di Rostino.

 

Zmienne warunki atmosferyczne powodują, że na Korsyce bardzo ważne znaczenie ma dobór opon. Kto źle trafi z ogumieniem, może już nie mieć możliwości odrobienia strat na kolejnych próbach. Problemem są także bardzo szorstkie asfalty powodujące, że opony zużywają się zdecydowanie szybciej niż w innych imprezach.

 

Po trzech rundach MŚ, z których każdą wygrał inny kierowca, liderem cyklu jest Ogier (Ford Fiesta WRC) z dorobkiem 66 pkt. Drugi jest Fin Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) - 58 pkt, a trzeci Estończyk Ott Tanak (Ford Fiesta WRC) - 48 pkt.

 

- Mieliśmy testy, wraz z zespołem zbadaliśmy wiele różnych ustawień samochodu z amortyzatorami i centralnym dyferencjałem. Mam nadzieję, że będziemy w stanie powalczyć o dobry wynik. Nawet jeśli trasa jest podobna do tej z zeszłego roku, ten rajd zawsze jest dużym wyzwaniem - powiedział Ogier.

 

Ogier wygrał w styczniu Monte Carlo, Latvala był najszybszy w lutym w Szwecji, a w marcu w Meksyku triumfował Brytyjczyk Kris Meeke, który aktualnie plasuje się na 6. pozycji z dorobkiem 27 pkt.

 

W kalendarzu mistrzostw świata sezonu 2017 jest trzynaście rajdów. Ósmą rundą będzie Rajd Polski zaplanowany w terminie 30 czerwca - 2 lipca na szutrowych trasach w rejonie Mikołajek.