20 miliardów! Rekordowe MŚ koszykarzy

Koszykówka
20 miliardów! Rekordowe MŚ koszykarzy
fot. PAP/EPA
Mistrzostwa świata koszykarzy 2023 przeszły do historii nie tylko pod względem sportowym...

Zakończone 10 września mistrzostwa świata koszykarzy rozgrywane w trzech krajach przeszły do historii nie tylko pod względem sportowym, ale i medialnym. Na wszystkich globalnych platformach cyfrowych i społecznościowych pojawiło się rekordowe 20 miliardów informacji z imprezy. W 2019 roku, gdy mistrzostwa odbyły się w Chinach, liczba ta sięgnęła 4,6 miliarda.

Jak poinformowała Międzynarodowa Federacja Koszykówki (FIBA), w tym roku odnotowano też 480 milionów interakcji w internecie związanych z mistrzostwami, czyli ponad trzy razy więcej niż podczas mundialu 2019.

Zobacz także: Zwycięstwo Legii Warszawa w Turcji! Liga Mistrzów coraz bliżej

 

Jeśli chodzi o wyświetlenia filmów wideo w mediach społecznościowych, to poziom zaangażowania wzrósł czterokrotnie, osiągając liczbę ponad 4,5 miliarda.

 

Liczba kont @FIBA i @FIBAWC wzrosła o 4,5 miliona nowych użytkowników, co oznacza, że obecnie kanały FIBA obserwuje 35,4 mln osób.

Aplikacja mobilna MŚ opracowana w siedmiu językach została pobrana ponad milion razy.

 

Równie imponująca była frekwencja na trybunach - w trzech krajach: Japonii, Indonezji i na Filipinach mecze obejrzało w halach 700 665 widzów. Rekord frekwencji padł pierwszego dnia MŚ. Spotkanie Filipiny - Dominikana w Manili zgromadziło 38 115 kibiców, co oznacza pobicie rekordu MŚ. W 1994 roku w Toronto finał USA - Rosja oglądało z trybun SkyDome 32 616 kibiców.

 

Mecze transmitowane były do 190 krajów i obejrzało je (w telewizjach i w internecie) o 15 procent więcej fanów niż w 2019 r. Spotkanie Japonii z Republiką Zielonego Przylądka było wydarzeniem o największej oglądalności w Japonii w tym roku.

 

W finale Niemcy pokonali w Manili Serbię 83:77 i po raz pierwszy w historii zdobyli mistrzostwo świata. Ten największy sukces koszykarskiej reprezentacji tego kraju (w 2002 wywalczyła brąz) obejrzało w otwartej niemieckiej stacji ZDF ponad 4,6 mln, a w kodowanej MagentaSport 1,3 mln osób (w sumie 36 proc. udziału rynku w tym dniu).

 

Jeszcze bardziej imponujący był medialny wynik finału w Serbii -  59 procent rynku.

 

Trzecie miejsce i brąz zdobyła po raz pierwszy w historii Kanada, która pokonała USA 127:118 po dogrywce. Amerykanie po raz drugi z rzędu nie zdobyli medalu - w 2019 r. zajęli siódmą lokatę po wygranej z Polską. 

RM, PAP
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie