Według danych opublikowanych przez Newzoo, wartość rynku esportowego w 2018 roku wzrośnie o około 250 mln dolarów w stosunku do zeszłego roku i przekroczyć pułap 900 mln. Najwięcej kapitału zapewnią sponsorzy, którzy mają włożyć do puli nawet 359 mln "zielonych", czyli o ponad 100 mln więcej, niż w zeszłym roku.

Tak gwałtowny rozwój jest spowodowany głównie tym, że firmy związane z esportem inwestują bardzo dużo pieniędzy, aby się rozwijać. Według Newzoo tylko w tym roku "wpompują" one w rynek 694 mln dolarów, a do 2021 roku wartość ta ma wzrosnąć nawet do 1,4 mld.

Najlepiej oglądanym wydarzeniem esportowym w ubiegłym roku było League of Legends World Championship, które kibice śledzili przez około 49,5 mln godzin. Bilety na turniej zostały sprzedane za około 5.5 mln dolarów, czyli o ponad 1,5 mln więcej niż w zeszłym roku. Duży wpływ na to, miało miejsce rozgrywania finałów - Stadion Narodowy w Pekinie, nazywany również "Ptasim Gniazdem".