To robi wrażenie. Reprezentacja Polski warta… 570 milionów!

Piłka nożna
To robi wrażenie. Reprezentacja Polski warta… 570 milionów!
fot. PAP

Ponad 570 milionów złotych warta jest piłkarska reprezentacja Polski, biorąc pod uwagę wszystkie publikacje w Internecie przez rok na temat 23 kadrowiczów – podaje Arskom Group we współpracy z Pentagon Research. Najbardziej medialnymi zawodnikami są Robert Lewandowski i Grzegorz Krychowiak.

- Bardzo się cieszę nie tylko z liczby publikacji na nasz temat, ale przede wszystkim z tego, że kibice odbierają nas tak bardzo pozytywnie. To powód do dumy i najważniejsza ocena – przyznał Krychowiak na konferencji w poznańskim hotelu Mercure zorganizowanej przez największą agencję marketingu sportowego w Polsce, Arskom Group. Badanie na próbie 1000 respondentów przeprowadził Pentagon Research.

 

Wartość publikacji w Internecie przez rok na temat Krychowiaka wyniosła ponad 45 milionów złotych, a ich liczba przekroczyła 10 tysięcy. Więcej warty jest tylko Robert Lewandowski: ponad 105 milionów złotych (26 tysięcy publikacji). - Zainteresowanie mediów reprezentacją jest bardzo duże, a ja staram się zawsze znaleźć czas na wywiad, bo wiem, że moją grą interesuje się bardzo wielu kibiców.  Jestem też aktywny w portalach społecznościowych, gdzie mam bezpośredni kontakt z fanami. To dla mnie bardzo ważne – dodał Krychowiak.

 

Kibicom z człowiekiem sukcesu najbardziej kojarzą się Lewandowski, Krychowiak i Błaszczykowski, a największą sympatię budzą Arkadiusz Milik, Krychowiak i Kamil Glik. - W ostatnich dziesięciu latach, odkąd współpracuję z czołowymi polskimi sportowcami, bardzo zmieniła się ich świadomość na temat roli mediów i własnego wizerunku jako ważnych elementów sukcesu w sporcie – ocenił Wojciech Szaniawski, prezes zarządu agencji marketingu sportowego, Arskom Group, która od ponad dwóch lat pracuje z Krychowiakiem. - W poprzednim wieku w marketingu chodziło o wykreowanie potrzeb, które mogły zaspokoić promowane produkty. W dzisiejszym świecie, w którym każdego z nas od każdej innej osoby na świecie dzieli maksymalnie sześć podań ręki, liczy się umiejętność budowania błyskawicznych relacji i odpowiednie zarządzanie własnym wizerunkiem. Dotyczy to nie tylko najbardziej znanych sportowców, polityków, czy gwiazd rozrywki, ale każdej osoby, która aktywnie działa w biznesie lub szuka nowej pracy – dodał Szaniawski.

 

Tak wysoka wartość mediowa czołowych polskich piłkarzy jest także zasługą świetnej gry reprezentacji i działań marketingowych podejmowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej. - Ujawnione badania to tak naprawdę bardzo duży sukces polskiego futbolu. Przede wszystkim - osiągamy wyniki sportowe zgodne z oczekiwaniami społeczeństwa, co automatycznie popycha popularność wszystkich naszych zawodników. Nasza kadra nie cieszyła się takim zainteresowaniem od lat, a atrakcyjność zespołu będzie tylko rosnąć – skomentował Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN.

 

Wtórował mu Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research. - Pół miliarda to bardzo dużo pieniędzy. Zawodnicy mają ogromny potencjał także w promowaniu marek, a wizerunek kadrowicza bardzo wyraźnie poprawił się na przestrzeni ostatnich lat. Reprezentacja to teraz produkt premium. Zawodnicy są wzorami do naśladowania, wychowują polską młodzież. W kadrze nie ma skandali obyczajowych, a to oczywiście ma znaczenie. Dwa lata pracy tej reprezentacji daje miliard złotych, a tyle wynosił na przykład koszt stadionu na EURO 2012 we Wrocławiu. Zawodnicy są też bardziej świadomi, odnajdują się w realiach nowoczesnych mediów.

 

Pawlukiewicz zauważył też, że w ostatnim czasie zyskali nie tylko gracze. - Widać także znaczące zwiększenie liczby firm inwestujących w sport. Progres sprowadza się choćby do zasięgów kampanii i świadomości na temat roli profesjonalnych badań. Wszyscy ciągle uczą się tego rynku i robią ogromne postępy. Zarówno piłkarze, jak również sponsorzy.

 

Jak zdradził Wojciech Szaniawski, wizerunek Grzegorza Krychowiaka jeszcze przed EURO 2016 pojawi się w trzech dużych kampaniach reklamowych. Już teraz sukces sportowy na zyski reklamowe przekłada Robert Lewandowski, promując kilka znanych marek. - Nie ma wielkiego zaskoczenia, że dużą przewagę w zaprezentowanych badaniach miał Robert Lewandowski – przyznał Krzysztof Domaradzki, dziennikarz „Forbesa”. - Często jednak na wartość medialną sportowca wpływają emocje, jakie wywołują. Pięć bramek naszego gwiazdora z Wolfsburgiem w 9 minut odebrano marketingowo lepiej niż 4 trafienia z Realem w półfinale Ligi Mistrzów, które sportowo mają większą wartość. Różnicę robiło już choćby eksponowanie tego wydarzenia w mediach społecznościowych. Z kolei na postrzeganie Krychowiaka wpłynęły nie tylko jego świetnie występy w Sevilli i kadrze. Zdobył Ligę Europy i awansował na EURO, ale i tak mnóstwo ludzi kojarzy go z akcją, w której przebiegł pół boiska, żeby odebrać piłkę Leo Messiemu – dodał.

 

- Wygenerowana przez reprezentantów kwota ekwiwalentu reklamowego robi wrażenie. Większość wielkich reklamodawców w Polsce nie wydaje takich kwot na promowanie swoich produktów. Sukces medialny naszych zawodników nie byłby oczywiście możliwy bez sukcesu sportowego. To dzięki niemu wdarli się do serwisów informacyjnych. W 2016 roku wartość mediowa kadrowiczów powinna zresztą wzrosnąć, zwłaszcza jeśli wyjdziemy z grupy na EURO. Trzymajmy kciuki - zakończył Domaradzki.

seb, pentagon24.pl
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze

Przeczytaj koniecznie