Federer zdeklasował Ronaldo. Które sportowe marki są najwięcej warte? Lista Forbesa

Inne
Federer zdeklasował Ronaldo. Które sportowe marki są najwięcej warte? Lista Forbesa
fot. PAP

Magazyn Forbes co roku zajmuje się publikacją dotyczącą aspektów finansowych w świecie sportu. Tym razem zaprezentował podzielony na cztery kategorię ranking najwięcej wartych sportowych marek świata: firm, wydarzeń, sportowców i klubów. W zestawieniu znajdziemy chociażby nazwiska Rogera Federera, Cristiano Ronaldo czy LeBrona Jamesa. Jak dobrze w starciu ze sportami amerykańskimi poradziły sobie z kolei Manchester United i Real Madryt?

Zestawienie magazynu Forbes nie przedstawia wysokości zarobków zawodników, czy też klubów. Odnosi się ono do wartości, jaką generuje nazwa danej marki - czy to indywidualnej, klubowej, czy też firmy związanej ze sportem.

Według Forbesa całą resztę stawki w kategorii firm zdeklasowała amerykańska marka odzieżowa Nike (26 mld dolarów), zaś w innych wypadkach różnica nie była tak zdecydowana. Generującym największe pieniądze wydarzeniem jest Super Bowl (580 mln), który co roku gromadzi przed telewizory miliony widzów i nie dał szans tak elitarnym wydarzeniom, jak chociażby igrzyska olimpijskie czy piłkarska Liga Mistrzów. Co się zresztą dziwić: w trakcie tegorocznych rozgrywek podczas uroczystości wystąpiły chociażby takie gwiazdy światowej muzyki jak Lady Gaga, Beyonce i zespół Coldplay.

 

Wśród sportowców próżno szukać z kolei nazwiska Leo Messiego: Argentyńczyk ustępuje liderującemu Tigerowi Woodsowi, Rogerowi Federerowi czy Cristiano Ronaldo. Piłkarze w zestawieniu z gwiazdami NBA czy golfa wypadają jednak blado, bowiem portugalski mistrz Europy jest jedynym przedstawicielem tego sportu w stawce.

Jeśli myśleliście, że Manchester United czy Real Madryt to największe kluby świata, byliście w błędzie. Podium najbardziej wartościowych zespołów w całości tworzą kluby amerykańskie: New York Yankees (661 mln, baseball), Los Angeles Lakers (521 mln, koszykówka) i Dallas Cowboys (497 mln, futbol amerykański). Wniosek jest więc dość oczywisty: sportowa Europa wciąż jest daleko w tyle za tak zwanym amerykańskim show.

Najwięcej warte marki firm w świecie sportu:

1. Nike (wartość w roku 2015: 26 miliardów dolarów)
2. ESPN (17 mld)
3. Adidas (6,2 mld)
4. Under Armour (5 mld)
5. Sky Sports (4,6 mld)
6. MLBAM (2 mld)
7. YES (1,3 mld)
8. Reebok (830 mln)
9. NESN (700 mln)
10. UFC (460 mln)

Najwięcej warte sportowe wydarzenia:

1. Super Bowl (580 mln)
2. Summer Olympics (348 mln)
3. Winter Olympics (285 mln)
4. FIFA World Cup (229 mln)
5. WrestleMania (170 mln)
6. NCAA Mens Final Four (150 mln)
7. Daytona 500 (136 mln)
8. UEFA Champions League (127 mln)
9. College Football Playoff (106 mln)
10. MLB World Series (101 mln)

Najwięcej warte marki sportowców indywidualnych:

1. Tiger Woods (30 mln)
2. Phil Mickelson (28 mln)
3. LeBron James (27 mln)
3. Roger Federer (27 mln)
5. Mahendra Singh Dhoni (21 mln)
6. Usain Bolt (18 mln)
6. Kevin Durant (18 mln)
8. Cristiano Ronaldo (16 mln)
9. Rory McIlroy (12 mln)
10. Floyd Mayweather Jr. (11,5 mln)

Najwięcej warte marki klubowe:

1. New York Yankees (661 mln)
2. Los Angeles Lakers (521 mln)
3. Dallas Cowboys (497 mln)
4. New England Patriots (465 mln)
5. Real Madryt (464 mln)
6. Manchester United (446 mln)
7. FC Barcelona (437 mln)
8. Bayern Monachium (375 mln)
9. Los Angeles Dodgers (373 mln)
10. New York Knicks (361 mln)

ch, Polsat Sport, Forbes
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze

Przeczytaj koniecznie